Maria w wywiadzie dla Vanity Fair.

Niedawno w internecie ukazał się wywiad, który w lipcu tego roku Maria udzieliła jednemu z najbardziej prestizowych magazynów świata- Vanity Fair. Dziennikarzem, który rozmawiał z Rosjanką był Brett Berk.

Zapraszam do przeczytania specjalnie przetłumaczonego przez mnie wywiadu z Sharapovą🙂

Maria+Sharapova+Maria+Sharapova+Poses+Porsche+8jxlH0LgYJJx

 

Czy istnieje cokolwiek czego Maria nie potrafi zrobić? Nie dość, że jest najlepiej opłacaną sportmenką na świecie, jest również projektantką, prezesem funacji działającej na rzecz rodzin pokrzywdzonych przez katastrofę w Czarnobylu i twarzą firm z całego świata produkujących buty, torebki, kosmetyki, tablety, telefony komórkowe itd. Prywatnie Maria kocha samochody i jest wielką fanką marki Porsche, której zresztą w kwietniu tego roku została ambasadorką.

Kontuzja barku wykluczyła Maria z udziału w wielkoszlemowym US Open, ale nie powstrzymała jej przed spotkaniem się ze mną na Manhattanie i porozmawianiu na wiele tematów m.in. o jej chłopaku, który ma słabość do jej samochodu, cukierkach w kształcie butów na obcasie. Zapraszam do lektury tej interesującej rozmowy!

Powiedz mi trochę o Twojej firmie- Sugarpovej. Czy jesteś pasjonatką słodkości czy to po prostu czysto biznesowy ruch?

Zawsze byłam pasjonatką słodkich rzeczy, traktuję to jako jedno z moich zainteresowań. Jako mała dziewczynka w USA widziałam różnorodne cukierki, których nigdy nie było w moim rodzinnym kraju- Rosji. Mówiłam: “Wow. To niesamowite!”. Myślę, że to jest dla mnie świetna, biznesowa  przygoda. To jest coś nietypowego,niespotykanego. Ludzie kompletnie nie spodziewali się takiego ruchu z mojej strony, to dla mnie dobra zabawa. Jestem szczęściarą ponieważ poprzez biznes mogę się również dobrze bawić. Bardzo dużo rzeczy w moim życiu jest bardzo na serio, więc jeśli mam okazję robić coś luźniejszego staram się z tego korzystać.

To chyba od początku nie wydawało się jednak prostą sprawą. Jakieś ostatnie wyzwania z Sugarpovą?

Chcieliśmy stworzyć cukierki w kształcie butów na obcasie, ale fabrycznie nie dało się zrobić odpowiednio cienkich szpilek. Długo nad tym pracowaliśmy, niestety nie udało się ostatecznie osiągnąć wymarzonego kształtu.

Może cukierki w kształcie samochodów?

Świetny pomysł! Myślę, że na pewno będziemy o tym później rozmawiać.

Jesteś jedną z najlepszych tenisistek na świecie. Czy tenis jest dla Ciebie dalej najważniejszy czy zaczynasz bardziej koncentrować się na innych dziedzinach swojego życia?

Myślę, że człowiek ma różnie priorytety w życiu. Uświadomiłam sobie, że wszystko to co mam okazję robić w swoim życiu zawdzięczam mojej tytanicznej pracy na korcie. Ale w życiu tak naprawdę jest mnóstwo rzeczy poza tenisem, lubie zajmować się wieloma rzeczami, nigdy nie stoję w miejscu, jestem kreatywna. Życie polega na tym, aby cieszyć się wszystkim co się robi, a nie traktować to jak przykry obowiązek.

A co ze znalezieniem czasu na Twoją fundację?

To jest bardzo osobiste dla mnie przedsięwzięcie, które dotyczy terenów dotkniętych katastrofą w Czarnobylu. Nie wiem czy znasz historię moich rodziców, którzy przenieśli się z Białorusi kiedy nastąpiła ta tragedia. Gdyby nie katastrofa urodziłabym się na Białorusi. Miałam ogromne szczęście, że udało mi się urodzić w bezpiecznym mieście gdzie woda i powietrze nie były zanieczyszczone. Ale zdaję sobie sprawę, że wielu ludzi nie miało tyle szczęścia co ja.

Na początku zajmowałam się głównie tym, aby podnieść świadomość ludzi, że mimo katastrofy, której skutki czują do dziś, w życiu jest mnóstwo rzeczy do zrobienia. Krok po kroku poprawiamy również standard miast, pomagamy im finansowo, budujemy szpitale. Przynosimy pozytywną energię, która pomaga ludzom uwierzyć, że życie może być dobre.

W zeszłym roku za zwycięstwo na turnieju w Stuttgarcie przywiozłaś ze soba do domu Porsche 911 S Cabriolet, czy dalej masz ten samochód?

Tak, mam go dalej i to jest dla mnie samochód, który używam na co dzień. Ten samochód idealnie pasuje do Kalifornii gdzie żyję.

Jak porównasz to Porsche do pierwszego samochodu, który miałaś?

Moja rodzina miała Hondę Accord. Pamiętam, kiedy pokazywałam znajomym, że z tyłu jest automatyczna szyba😉 To było dla nas bardazo fascynujące, że obok okna znajduje się guziczek i jeśli go naciśniemy to szyba będzie odpowiednio podnosić się i opadać. W Rosji trzeba było wszystko robić ręcznie, więc dla mnie ten guziczek oznaczał luksus🙂

Czy samochody Porsche w jakiś sposób odzwierciedlają Twoją osobowość?

Oczywiście. Od zawsze potrzebowałam sportowego, ale eleganckiego samochodu i Porsche właśnie takie jest. Czuję się w nim jak dojrzała i silna kobieta.

Wiem, że od prawie zawsze mieszkasz w Stanach, jednak w głębi duszy, co zawsze podkreślasz, czujesz sie Rosjanka. Czy jest może jakiś rosyjski samochód, którym chciałabyś jeździć?

Nie. W tej chwili nic nie przychodzi mi do głowy.

Ty i reszta topowych zawodniczek zawsze zakładacie spódniczki na meczach pomimo tego, że trenujecie w szortach. To jest bardziej dunkcjonalne czy robicie to tylko ze względu na wygląd?

Kiedy byłam dużo młodsza również na treningach nosiłam spódnice lub sukienki.  Cóż, myślę, że spódnice to trochę część tej dyscypliny. Moje pierwsze skojarzenie z tenisem to panie z dawnych lat, które grały w spódnicach za kolano. Myślę, że to po prostu podkreśla, że jesteśmy kobietami i razem z dobrą grą musi iść nasze dobre samopoczucie.

To naprawdę takie ważne?

Nasz sport jest bardzo ciężki, agresywny, fizyczny. Każda kobieta ma swoją dziewczęcą stronę, więc miło jest pokazać ją poprzez ładne stroje.

Czy czasem kiedy jesteś zdenerwowana prowadzisz samochód szybko ,aby wyładować napięcie?

Nie. Jestem dobrym kierowcą, albo lubię sobie wmawiać, że nim jestem.

Pozwalasz komuś prowadzić swoje Porsche?

Jestem dość wybredna pod tym względem. Mój chłopak czasami jeździ, ale niezbyt często. Lubi to za bardzo i to jest główny problem: pozwalasz mu wsiąść za kółko, a potem masz problem, żeby znaleźć kluczyki😉

 

 

Leave a Reply

