Konferencja prasowa przed Australian Open

Już w najbliższy poniedziałek tenisiści rozpoczną dwutygodniowe zmagania o pierwszy w sezonie wielkoszlemowy tytuł- Australian Open.  Maria Sharapova mecz I rundy rozegra we wtorek przeciwko Bethanie Matte-Sands.

Zanim jednak, sportowcy zaczną zmagania na korcie, tradycyjnie już w sobotę poprzedzającą Szlem, największe gwiazdy tenisa wzięły udział w tak zwanym “Media Day”.  “Media Day” to czas, w którym tenisiści rozmawiają z mediami, udzielają wielu wywiadów i pokazują się na specjalnej konferencji prasowej.

Oto najciekawsze fragmenty z konferencji prasowej Marii:

Jak oceniasz swoje szanse w tym roku w Melbourne?

“Cóż, jestem po prostu szczęśliwa, że po kontuzji jestem w stanie znowu rywalizować w Wielkim Szlemie. Chcę tu zagrać jak najlepiej potrafię.”

Twoją pierwszą rywalką będzie Bethanie Mattek-Sands

Tak, to niełatwa przeciwniczka na I rundę zmagań. Miałam przeciwko niej ciężkie mecze w przeszłości. Ale dla mnie najwazniejsze to po prostu być gotową do zmagań bez względu na to kto stoi po drugiej stronie siatki. Dbam o siebie i mój tenis.

Jaka jest Twoja opinia na temat szybkości kortów w Melbourne w tym roku?

Korty w Brisbane były dla mnie o wiele szybsze. Tutaj jest trochę wolniej, ale słyszałam też, że niektóre mniejsze korty tutaj są szybsze niż główne areny. Jestem trochę zdziwiona, że nie ma większej konsekwencji w szybkości kortów podczas jednego turnieju, ale widocznie tak ma być. Jestem tu w Melbourne już od tygodnia i przyzwyczaiłam się do tego co zaoferowano nam w tym roku.

WTA ciągle szuka głównego sponsora. Nie myślałaś o swojej firmie Sugarpovej?

Sugarpova jest jeszcze bardzo młodą firmą (śmiech). Myślę, że moja firma nie zgromadziła jeszcze takich pieniędzy jakie potrzebuje WTA.  Jeśli WTA jest skłonne dać mi zniżkę to nie ma problemu.

Jak bardzo znasz się teraz na ramionach?

Bardzo (śmiech). Wiem teraz o nich wszystko. Taka jest część tej gry. Każdy ma jakieś kontuzje, każdy używa którejś ze swoich części ciała bardziej niż inni i w ten sposób jest ona bardziej kontuzjogenna. Jako sportowcy musimy być do tego przyzwyczajeni.

Z mentalnego punktu widzenia, jak trudno jest powrócić do gry po przerwie spowodowanej kontuzją?

Teraz nie jest to dla mnie tak trudne jak było w 2008 roku, kiedy to po raz pierwszy miałam tak długą przerwę z tenisem.  Ta kontuzja barku nie była tak poważna jak tamta, w tej chodziło tylko o odpowiedni czas na wyleczenie, 6 lat temu, w ogóle nie wiedziałam  czy wrócę.

Uprawiasz jogę tutaj w Australii?

Tak, trochę Bikram Yogę, ale nie traktuję jej tak religijnie.

Czy myślisz, że temperatury powyżej 40 stopni spowodują, że Twoje ramię będzie potrzebowało specjalnego traktowania?

Nie, raczej nie. Dorastałam na Florydzie, trenuje na Florydzie, więc moje ciało jest przyzwyczajone do takich temperatur.  Myślę, że najważniejsze jest po prostu dobrze się odżywiać, pić dużo wody, dbac o siebie, dzięki temu człowiek czuje się dobrze nawet w takiej temperaturze.

Czy w czasie wolnym zwiedzasz Melbourne?

Nie byłam narazie w żadnym ekscytującym miejsce (śmiech). To był pod tym względem zwyczajny tydzień, z wyjątkiem tego, że nie korzystałam z hotelowego serwisu tylko wychodziłam do restauracji. Nie robiłam nic szalonego oprócz tego😉

Z twittera Marii:

Bez tytułu

“Media day na Australian Open.”

BdrC3GnCYAAmi2-

Z Facebooka:

Bez tytułu2

“Godziny dla mediów niedługo przed Australian Open.”

1426256_10151808576912680_644569578_n

Bdq_6u6CAAAr8ZI

BdrbY4DCAAEwcoG

 

Leave a Reply

