Przegrana w 1/8 finału w Australian Open

Maria Sharapova (mistrzyni turnieju Australian Open 2008),  niestety, wczorajszym pojedynkiem IV rundy tego wielkoszlemowego turnieju przegrała  ze słowaczką Dominiką Cibulkovą. Mecz trwał 2h i 12 minut. Po wygranym pierwszym secie 6:3, Maria uległa w dwóch kolejnych 4:6 1:6.

Pomiędzy drugim , a trzecim setem Maria była zmuszona do wezwania na kort lekarza, ponieważ poczuła spięcie w okolicach lewego biodra.

W pierwszym secie Maria grała dobrze, niewiele się myliła i potrafiła bardzo dobrze wykorzystać błędy rywalki. Niestety, w kolejnych setach, Dominika Cibulkova zaczęła grać agresywniej i konsekwentniej, a Maria znacznie obniżyła swój poziom. Dominika wykorzystywała słabsze serwisy Sharapovej, oraz grała genialnie z forehandu. Przez ostatenie dwa sety umiała również świetnie przechodzić ze stylu ofensywnego do defensywnego.

Oto oficjalne statystyki z meczu. Maria popełniła w nim 8 podwójnych błędów serwisowych do 3 asów oraz miała 27 bezpośrednio wygranych piłek do 45 niewymuszonych błędów:

Bez tytułu

maria-sharapova-af_2796011b

sharapova_1901getty_630

Wypowiedzi Marii na konferencji prasowej:

maxresdefault

“W trakcie meczu poczułam pewne nadwyrężenie w okoliacach lewego biodra, ale to nic poważnego i absolutnie nie jest to moją wymówką po porażce.” 

“Nie grałam regularnych, tenisowych pojedynków od sierpnia, więc moje ciało będzie czasem odczuwało takie bóle, to jednak nic zaskakującego.”

“Jestem bardzo waleczna, myślę, że osiągnęłam tyle w swojej karierze właśnie dzięki temu jaka jestem. To trudne odpaść z turnieju dość szybko, ale taki jest sport, i taka jest gra po bardzo długiej przerwie spowodowanej kontuzją. Za niedługo wracam do treningów i wiem, że wraz z nowymi tygodniami w sezonie będzie coraz lepiej z moją formą.”

“Nie jestem dla siebie surowa po porażkach. Wiem nad czym muszę pracować i co zrobiłam źle, ale nie ma sensu tego roztrząsać, trzeba iść naprzód i czekać na kolejne wyzwania.”

“Jeszcze nie wiem jaki jest mój plan na najbliższe dni, nie wiem ile jeszcze zostanę w Melbourne.”

One thought on “Przegrana w 1/8 finału w Australian Open

Leave a Reply

