Maria awansowała do II rundy turnieju w Stuttgarcie!

Wczoraj o 18:30 Maria Sharapova rozegrała mecz I rundy w turnieju Porsche Tennis Grand Prix w Stuttgarcie (Niemcy). Był to równocześnie pierwszy mecz Marii na kortach ziemnych w tym sezonie.

Rywalką Sharapovej, była Czeszka Lucie Safarova. Panie rozegrały ze sobą niesamowicie długi i trudny pojedynek, który trwał aż 3 godziny i 23 minuty! Maria wygrała ten mecz wynikiem 7:6 6:7 7:6.

Jak widać Lucie i Maria rozegrały wczoraj trzy tie-breaki. Warto o tym wspomnieć, gdyż według statystyk Sharapova od 2003 roku, nie przegrała decydującego o meczu  tie-breaka! Jest to kolejne imponujące osiągnięcie zapisane przy nazwisku Marii.

W pierwszym secie, który trwał 61 minut, panie utrzymywały swój serwis i dopiero w tie-breaku, po błędzie Lucie i konsekwentnej grze Marii, pierwsza partia padła łupem Rosjanki.

W drugim secie, już na początku Czeszka Safarova objęła prowadzenie 3:0, Maria zdołała odłamać serwis rywalki i doprowadzić do kolejnego tie-breaka, niestety ta partia została jednak wygrana przez Lucie.

W trzecim secie Sharapova objęła szybkie prowadzenie 5:1, niestety masa błędów i nieregularna gra Marii, doprowadziła do tego, iż to Lucie niespodziewanie wyszła na prowadzenie 6:5. Sharapova jednak walczyła do końca, nie poddała się  i wygrała trzeciego seta i tym samym cały mecz.

Statystyki z meczu Marii i Lucie. Jak widać Rosjanka uderzyła 39 wygranych bezpośrednio piłek przy 32 niewymuszonych błędach. Maria miała też 9 asów serwisowych i 3 podwójne błędy serwisowe:

23232323

Zdjęcia z meczu I rundy turnieju w Stuttgarcie:

982221447_Maria_Stuttgart_006_122_365lo

822221586_Maria_Stuttgart_012_122_484lo

Wypowiedzi z konferencji prasowej po meczu:

“Grałyśmy już z Lucie ciężki trzysetowy mecz w tym roku w Miami, więc wiedziałam czego się spodziewać, także myślę, że nawierzchnia ziemna jest jej ulubioną, to było ciężki zadanie, pokonać ją i w ogóle spotkać się z nią juz w I rundzie turnieju.”

“Oczywiście w meczu było kilka złych momentów z mojej strony, ale tak naprawdę myślę, że obie zagrałyśmy dziś bardzo dobre spotkanie. Jestem bardzo zadowolona, że to ja jestem dziś zwyciężczynią.”

“Mój bark robi postępy. Jeszcze trzy miesiące temu nie byłabym w stanie dokończyć tego spotkania. Dziś po trzech godzinach meczu moje ciało czuje się bardzo dobrze. to jest dla mnie najważniejsze.”

“Mogłam dziś zdecydowanie lepiej returnować. Lucie serwowała dziś świetnie, ale ja mogłam lepiej odczytywać serwisy i tym samym wprowadzać do gry więcej piłek.”

167c535cca18

W czwartkowym meczu II rundy Maria spotka się ze swoją rodaczką Anastasią Pavlyuchenkovą.

 

 

Leave a Reply

