Maria awansowała do półfinału wielkoszlemowego Roland Garros

Maria jest już coraz bliżej sięgnięcia po kolejny w swojej karierze wielkoszlemowy tytuł.

Dziś o godzinie 14:00 Sharapova rozegrała ćwierćfinałowy pojedynek paryskiego turnieju Roland Garros. Jej przeciwniczką była Hiszpanka Garbine Muguruza. Mecz obu pań trwał 2 godziny i 6 minut, Maria wygrała wynikiem 1:6 7:5 6:1.

Garbine Muguruza pokazała w tym turnieju na co ją stać. W II rundzie pokonała numer 1 światowego rankingu Serenę Williams i dała znać rywalkom, że jest w świetnej formie.

Mecz Garbine i Marii rozpoczął się od genialnej wręcz gry Hiszpanki. Świetnie serwowała, świetnie grała w polu co całkowicie zmuszało Marię tylko do obrony i do wielu błędów. Pierwsza partia padła łupem Muguruzy bardzo łatwo wynikiem 6:1.

W drugim secie gra zaczęła się już toczyć inaczej. Panie przełamywały na wzajem swoje serwisy, aż w końcu dotarły do stanu 5:5. Przy tym stanie nastąpił przełomowy moment dla Marii, która przełamała Garbine, wygrała swój serwis i tym samym całego seta.

Ostatni set był z kolei festiwalem świetnej gry Marii. Po Muguruzie widać było natomiast rezygnację z niewykorzystanych okazji i brak doświadczenia w rozgrywaniu spotkań na najwyższym szczeblu. Maria wygrała tę partię 6:1 i tym samym awansowała po półfinału wielkoszlemowego Roland Garros w Paryżu.

810607670_Maria_French_Open_Quarters__060_122_343lo

Wypowiedzi z pomeczowej konferencji prasowej:

Bez tytułu

“W każdym gemie serwisowym Garbine w pierwszym secie, ona szybko obejmowała prowadzenie 40:00 lub 30:00. Tym samym to ona była tą zawodniczką, która znajdowała się na lepszej pozycji, była liderką i dzięki temu była pewna siebie. W drugim secie, kiedy byłam agresywniejsza i atakowałam jej drugi serwis miałam więcej okazji na przełamanie i gemy były bardziej wyrównane.”

“Dla mnie mecz nie jest skończony dopóki ostatni piłka nie zostanie w nim rozegrana. Ciągle miałam szansę na obrócenie spraw na moją korzyść. Krok po kroku zaczynałam grać lepiej, agresywniej i dawałam sobie szansę na wygraną meczu.”

Po meczu Maria napisała na twitterze:

Bez tytułu2

“Dobry dzień na turnieju Roland Garros. Jestem szczęśliwa, że wróciłam do półfinału w Paryżu.”

Leave a Reply

