Maria gwiazdą z okładki wrześniowego wydania magazynu “the EDIT”

Maria Sharapova została główną gwiazdą wrześniowego wydania słynnego, amerykańskiego magazynu the EDIT.

Magazyn the EDIT to od lat jeden z najlepiej sprzedających się kobiecych pism w USA. Na jego okładce od początku wydawania pisma ukazały się same czołowe gwiazdy na świecie m.in Natalie Portman, Miranda Kerr, Emma Watson, Jessica Alba, Solange Knowles czy Rosario Dawson. Magazyn poświęcony jest przede wszystkim modzie i luksusowym projektantom.

Sesja zdjęciowa Marii dla magazynu the EDIT została wykonana przez Bjorna Ioossa. Stylizacje zostały wybrane przez Tracy Taylor.

Z wrześniowego wydania magazynu the EDIT, (tekst i zdjęcia).

“Od wygrania Wimbledonu w wieku 17 lat do zostania niezależną bizneswoman, Maria Sharapova jest ambitna i żądna sukcesów. Maria opowiada nam o poświęceniach jakie są potrzebne do tego, aby być najlepszą we wszystkim co się robi.”

b140c0124101

“Na świecie jest niewiele miejsc, w których nie było jeszcze Marii, gwiazdy tenisowych rozgrywek i wysokiej blondynki urodzonej na Syberii. Na całym świecie zainteresowanie jej osobą jest ogromne, a wszystko zaczęło się, kiedy ta dziś kobieta, w wieku 17 lat wygrała wielkoszlemowy Wimbledon. Ostatnio wszystkie oczy były na nią zwrócone, kiedy to na korcie głównym wielkoszlemowego Roland Garros w Paryżu, grała mecz finałowy przeciwko Rumunce Simonie Halep. Maria miała na sobie dobrze dopasowaną różowo-pomarańczową sukienkę i tak świetnie wystylizowana wygrała swojego piątego Szlema w karierze. Jej niezwykłą urodę i prezencję możemy też podziwiać w billboardach takich firm jak TAG Heuer, Cole Haan, Evian czy Nike. Maria Sharapova, obecnie numer 6 światowego rankingu, jest najbardziej rozpoznawalną sportsmenką na świecie.

Siedząc w kameralnej kawiarence w Manhattan Beach, (Los Angeles), Maria jest w rozpuszczonych włosach, które w filuterny sposób okrywają jej barki, popija miętową lemoniadę i nie sprawia wrażenia globalnej supergwiazdy. Na korcie ta kobieta daje z siebie wszystko i posyła rywalkom groźne spojrzenia, dziś siedzimy i rozmawiamy, a Sharapova jest wyluzowana, uśmiechnięta i zrelaksowana, a po walecznej i nieobliczalnej tenisistce nie ma ani śladu.

“Żyje prostym i normalnym stylem. Od zawsze mieszkam blisko plaży. Mam dom tu w Los Angeles i dom na Florydzie. Blisko plaży jestem spokojna i nie ma wokół mnie natłoku ludzi.”

Maria niedawno wróciła do USA po trzymiesięcznej podróży do Europy, gdzie rozgrywała turnieje oraz po krótkim wypadzie do Meksyku ze swoim chłopakiem, bułgarską gwiazdą tenisa Grigorem Dimitrovem. Paparazzi nie dawali im tam spokoju.

“Razem z Grigorem śmialiśmy się z tego zainteresowania. Zawsze interesowałam się Sherlockiem Holmesem, więc zastanawiałam się: Jak oni nas w ogóle znaleźli?😉 Jesteśmy w szczerym polu otoczeniu oceanem i plażą i nagle z każdej strony pokazują się łódki pełne fotografów. Kiedy jesteśmy w domu jesteśmy po prostu dwójką normalnych ludzi, którzy starają się żyć w bardzo normalny sposób.”

3e84eaa6ffc9

Konwersacja z Marią jest co jakiś czas przeplatana tenisem. To w końcu dzięki niemu Sharapova ma kontrakty reklamowe warte dziesiątki milionów dolarów i status ikony. Taki sukces na każdym polu wymaga jednak wielu poświęceń. Znaleźć czas na normalny związek jest zadaniem prawie niemożliwym, ale fakt, że Grigor jest również tenisistą bardzo ułatwia parze wspólne życie. Maria nie pamięta również jak to jest nie grać w tenisa. Rosjanka ten sport uprawia od 6 roku życia i cały jej styl dnia jest podporządkowany pod tę dyscyplinę sportu.

W wieku 6 lat Maria mieszkała w Sochi, (Rosja), gdzie podczas juniorskich zawodów tenisowych spotkała Martinę Navratilovą. Dokładnie rok później wyjechała z rodzinnej Rosji na Florydę, (USA), gdzie trenowała w Akademii Tenisowej Nicka Bolletierego. Niestety jej mama Yelena nie dostała wizy, więc Sharapova musiała wyjechać na drugi koniec świata tylko z tatą. Oboje mieli wtedy mało pieniędzy i nie umieli angielskiego.

“Jedną z rzeczy, która urzekła mnie w moich rodzicach było to, że specjalnie dla mnie zrezygnowali ze swojego wygodnego życia w Rosji i odważyli się na totalną zmianę życia. Widzieli, że mam potencjał i wiedzieli, że aby coś z tym zrobić muszą poczynić poświęcenia. Myślę jednak, że nie mieli pojęcia, że uda nam się zajść tak daleko.”

2cceaed5b652

Tenis od zawsze był dla Marii najważniejszy, ale to nie jest jedyna rzecz, której ta niezwykła kobieta się poświęca. Od dwóch lat Maria prowadzi swoją własną firmę słodkości, Sugarpovą, która jest sprzedawana w 30 krajach na świecie i w słynnym domu handlowym Macy w Nowym Jorku. Niedawno została też współwłaścicielką firmy Supergoop, która produkuje kosmetyki chroniące przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Ponieważ Maria nie chodziła do szkoły, tylko miała prywatnych nauczycieli, proces projektowania jej własnej linii butów i torebek dla firmy Cole Haan traktowała jak zajęcia w szkole.

“Uwielbiam proces tworzenia. Moją pasją jest biznes, uczenie się całego procesu rozkręcania firmy i poznawanie aspektów od których zależy powodzenie przedsiębiorstwa. Kiedy byłam młodsza chciałam być architektem, uwielbiam tworzenie  i bycie kreatywnym.”

Najbardziej zaskakującą rzeczą w Marii jest jej dobroć i ciepło, które wokół siebie roztacza. Kiedy widzimy ją na korcie jest zupełnie inna, dzika, groźna, niebezpieczna. Poza kortem, aż trudno uwierzyć, że Maria ma tak łagodny charakter.

Pomimo lat spędzonych w USA, Sharapova nazywa siebie w 100% Rosjanką. W lutym tego roku wniosła znicz olimpijski podczas Igrzysk w Sochi i jest jedną z najbardziej zagorzałych obrończyń tego miasta.

“Jeśli ludzie mieliby możliwość zobaczenia tego jak Sochi wyglądało przed Olimpiadą, nikt nie narzekałby na kilka toalet w hotelach. Tu kilka lat temu nie było ani jednej sportowej areny i ani jednego budynku, który nadawałby się do użytku publicznego.”

36db09cdab7d

Na poglądy, że Maria jest Amerykanką, Sharapova śmieje się głośno i robi ironiczną minę.

“Jestem Rosjanką w sercu, a takie rzeczy nigdy się nie zmieniają. Owszem od dziecka mieszkam w USA i lubię moje życie tutaj, ale kiedy jestem z moją rodziną czuję się 100% Rosjanką. Mówimy po rosyjsku, gotujemy nasze tradycyjne dania. Myślę w sposób rosyjski, mój charakter jest bardziej wschodni. Tu w Stanach mam dom, ale w sercu Rosję.”

daf803fe2f50

Styl Marii jest również mieszanką dwóch kultur. Sharapova rozumie styl ubierania Rosjanek, czyli teatralność, lekkość i delikatny wygląd kobiet. Od matki Maria nauczyła się miłości do klasycznych i eleganckich ubrań.

“Kiedy moja mama po raz pierwszy przyleciała do USA nie mogła uwierzyć w to ile jest tu galerii handlowych. Robiłyśmy wtedy mnóstwo zakupów. Ona zawsze wybierała coś klasycznego, ponadczasowego, delikatnego. Ja zawsze zadawałam pytanie: A co z wzorami? Przecież są takie ciekawe! A mama odpowiadała: Tak wzory są ciekawe, ale tylko na chwilę, te rzeczy, które wybrałam będą piękne przez lata. I teraz ja uważam tak samo. Uwielbiam świetnie uszyte i skrojone rzeczy, które można nosić na wiele sposobów.”

Maria uwielbia rzeczy od Isabel Marant, Ricka Owensa czy Raquel Allegra. Kluczem do wyboru ubrań na co dzień jest też dla Marii to jak zachowują się w podróży.

“Byłam w drodze od kwietnia do lipca, a przy sobie miałam tylko jedną walizkę. Podczas podróży kupiłam tylko jedną rzecz: płaszcz od Celiné i to nie był odpowiedni czas na noszenie go. Kiedy idę na jakiś event nie pożyczam sukienek od Alexandra McQueena. Po prostu wybieram to co mam w walizce.”

Pomimo tego, Sharapova bagatelizuje trochę jej szykowny tryb życia i oddaje raczej hołd swojej ciężkiej pracy i detalom, które są potrzebne do tego, aby osiągnąć w sporcie sukces. Przez większą część roku, Maria podróżuje, od czasu do czasu wraca do domu i razem z chłopakiem jedzie na relaksującą rowerową przejażdżkę.

“Wyznaję zasadę relaksu 80/20. tzn., że mogę być zdyscyplinowana i dawać z siebie wszystko przez 80% czasu, ale dla ciała, a przede wszystkim dla umysłu potrzebuję 20% czasu dla relaksu.”

fb1ee449ae18

1f04bf6fb158

 

 

 

 

 

Leave a Reply

