Konferencja prasowa przed wielkoszlemowym US Open

Już jutro, 25 sierpnia, rozpoczyna się ostatni w tym sezonie wielkoszlemowy turniej: US Open w Nowym Jorku.

Tradycyjnie już, w sobotę poprzedzającą turniej, najlepsi tenisiści świata biorą udział w tzw. “Media Day”, czyli udzielają wywiadów różnym stacjom telewizyjnym oraz biorą udział w specjalnie zorganizowanych konferencjach prasowych.

Wczoraj o godzinie 21:00 czasu polskiego, (15:00 czasu amerykańskiego) Maria Sharapova pojawiła się na konferencji prasowej podczas której odpowiedziała na pytania dziennikarzy.

Maria+Sharapova+Open+Previews+xNvlNwTvPTdx

Jak to jest być potentatem w świecie słodyczy? Coś nowego o czym powinniśmy się dowiedzieć? Może wyprodukujesz coś w czym nie ma słodyczy?

Z nazwą Sugarpova nie sądzę, abym produkowała w najbliższej przyszłości coś w czym nie ma słodkości🙂

Jesteś znana z tego, że na korcie ubierasz zawsze bardzo modne outfity. Czy Twoje poczucie stylu zmieniło się przez lata?

Oczywiście, że tak. Zazwyczaj na kort ubierałam stroje bogate w warstwy i ozdoby, te stroje nie były przeznaczone do masowej produkcji. Materiały były sprowadzane z Włoch i były bardzo drogie. To były czasy w których mogłam przesuwać granice w projektowania. Odkąd mam w Nike’u swoją własną linię, która jest przeznaczona do sprzedaży  musiałam trochę załagodzić projekty, ponieważ są to masowo produkowane outfity, które może nosić jakaś 14-sto latka.

Kiedy ostatni raz grałaś w US Open Sugarpova była nową firmą. Opowiedz o jej rozwoju od tamtego czasu.

To było dla mnie wyjątkowe przeżycie, ponieważ zakładając tę firmę nie miałam w ogóle doświadczenia w tego typu sprawach. Przez ostatnie dwa lata firma niesamowicie się rozwinęła. Jesteśmy na rynku w 30 krajach na całym świecie, można także zamówić nas w każdym zakątku świata. Sugarpova sprzedaje się w różnych hotelach. Moim celem jest zrobienie z Sugarpovej ekskluzywnej linii, chce sprzedawać ją w hotelu Four Season w Nowym Jorku i unikatowych butikach, także w Azji. Prowadzenie przedsiębiorstwa to dla mnie świetna zabawa. Podejmuje różne decyzje od których zależy sprzedaż, ale to ekscytujące i bardzo rozwijające.

Czy Twój poziom gry jest teraz na takim poziomie jak chciałaś, czy w dalszym ciągu musisz jeszcze popracować nad kilkoma rzeczami?

Myślę, że to ostatni dzwonek na jakiekolwiek poprawki. Nie byłam zadowolona ze stylu w jakim rozpoczęłam sezon na kortach twardych, wraz z mijaniem tygodni czuję progres. Miałam tu przed US Open tydzień czasu na spokojne treningi. Korty są w tym roku szybsze, więc dobrze było mieć czas na przyzwyczajenie. Myślę, że krok po kroku wszystkie elementy mojej gry zbiorą się w całość.

Na obecnym etapie kariery wolisz korty szybkie czy wolniejsze?

Na kortach szybkich piłka odbija się wyżej, na kortach wolniejszych niżej. To wszystko zależy również od pogody i miejsca na świecie w którym jesteś. Nie wiem czy kiedykolwiek miałam jakieś preferencje na korcie twardym. Chyba wolę, kiedy kort jest szybszy, ale ogólnie nie robi mi to dużej różnicy.

Jak sobie radzisz z zobowiązaniami biznesowymi podczas turniejów? Odbierasz maile i telefony, czy mówisz, teraz mam turniej, więc nie zajmuję się innymi sprawami poza tenisem.

Zazwyczaj nie dostaję e- maili podczas turniejów. Czasami nie miałabym nic przeciwko temu, ale ludzie chyba myślą, że tego nie lubię, (śmiech).

Twój hard ducha i siła walki są prawdopodobnie jednymi z najlepszych elementów Twojej gry. Czy urodziłaś się z takimi predyspozycjami?

Wydaję mi się, że nie. Zadawano mi to pytanie wiele razy. Myślę, że życie przynosi nam wiele przeszkód i sytuacji, z którymi musimy sobie poradzić, a to jednocześnie hartuje nas. Od dziecka nie miałam łatwej drogi do sukcesu. Jako mała dzieczynka musiałam wyjechać na drugi koniec świata i sobie z tym poradzić. Mimo to nie uważam się za najsilniejszą mentalnie osobę. Cały czas chcę być jeszcze lepsza.

Co myślisz o swojej rywalce w I rundzie?

Z powodu kontuzji nie grała ostatnio zbyt wiele. Grałyśmy wiele spotkań w przeszłości, ona jest bardzo niebezpieczna i jest zdolna grać świetny tenis. Wygrywała ze mną mecze w przeszłości, więc zdecydowanie muszę być gotowa.

Ostatni raz widziałem Cię w Stuttgarcie. Byłaś tam główną gwiazdą turnieju. Miałaś tam wiele zobowiązań sponsorskich. Co jest dla Ciebie bardziej stresujące: bycie główną gwiazdą turnieju czy uczestnictwo w Wielkim Szlemie?

Cóż, w Stuttgarcie bycie gwiazdą turnieju bardzo mi się opłaciło, (śmiech), więc może powinnam to częściej robić. Jestem tenisistką od zawsze i mam duże doświadczenie jeśli chodzi o każdy rodzaj turnieju. Mam dokładnie zaplanowany każdy dzień podczas turnieju, wiem kiedy mam czas na trening, a kiedy czas na spotkanie ze sponsorami. Ogólnie ja i mój team naprawdę bardzo się staramy, aby plan dnia był na tyle komfortowy jak tylko się da, bez względu na to czy jesteśmy podczas Szlema czy innego turnieju.

Twoim znakiem rozpoznawczym na korcie jest to, że między punktami odwracasz się tyłem i uspokajasz. Co się dzieje podczas tych wyciszających momentów?

To zależy od sytuacji. Jeśli mecz toczy się po mojej myśli chcę tylko nabrać dystansu do sytuacji i być dalej skoncentrowaną. Jeśli mecz nie idzie po mojej myśli staram się w myślach zachęcić siebie do lepszego grania i motywuje się.

W tym roku mija 10 lat odkąd grałaś tu w mikście. Wiem, że w tym roku nie planujesz grać w mikście, ale gdybyś mogła kogo wybrałabyś na swojego partnera?

Johnny McEnroe. Koncentrowałabym się tylko na nim, może dzięki niemu odkryłabym jakieś dzikie cechy u siebie, (śmiech).

 

 

Leave a Reply

