Maria w III rundzie wielkoszlemowego US Open

W środę, 27 sierpnia, Maria Sharapova rozegrała mecz II rundy wielkoszlemowego US Open w Nowym Jorku. Jej rywalką była Rumunka Alexandra Dulgheru. Mecz trwał 2 godziny i 37 minut, Sharapova wygrała wynikiem 4:6 6:3 6:2.

Mecz zaczął się dla Marii pomyślnie. Rosjanka objęła prowadzenie 2:0 i miała piłkę na stan 3:0 w pierwszym secie. Niestety Maria nie wykorzystała dobrego startu, pozwoliła rywalce złapać wiatr w żagle i to Dulgheru wyszła na prowadzenie 4:3 w pierwszym secie. Od tego momentu obie tenisistki utrzymywały swoje podanie. Niestety Alexandra była cały czas na prowadzeniu z przełamaniem, dlatego też wygrała pierwszego seta 6:4. Piłka setowa zakończyła sie zwycięskim uderzeniem forehandowym ze strony Dulgheru.

W drugim secie Maria objęła prowadzenie 5:2. Dulgheru zdołała wygrać jeszcze jednego gema, ale Sharapova nie dała rywalce szansy na wygranie kolejnych gemów i wygrała tego seta 6:3. Piłka setowa zakończyła się dobrym uderzeniem serwisowym ze strony Marii, którego nie była w stanie odebrać Bułgarka.

W trzecim secie Sharapova wyszła na prowadzenie 4:0. Alexandra w tym secie zdołała wygrać tylko dwa gemy. Piłka meczowa zakończyła się po uderzeniu piłki w siatkę przez Dulgheru.

Oto oficjalne statystyki z meczu Marii. Jak widać Rosjanka miała 3 asy serwisowe i 9 podwójnych błędów serwisowych oraz 34 bezpośrednio wygrane piłki przy 46 niewymuszonych błędach:

Bez tytułu5

Zdjęcia z meczu II rundy wielkoszlemowego US Open. Mecz odbył się w sesji dziennej, więc tym samym Sharapova miała na sobie outfit przeznaczony na grę w dzień.

184952431_Maria_2nd_Rd_US_Open_28_122_768lo

Tennis. US Open. New York

185280918_Maria_2nd_Rd_US_Open_08_122_74lo

Wypowiedzi z pomeczowej konferencji prasowej:

Bez tytułu6

“Ona grała dziś bardzo dobrze. Wprawdzie ja zaczęłam mecz całkiem dobrze, ale nie wykorzystałam okazji na objęcie prowadzenia 3:0 i to się na mnie zemściło.”

“Warunki dziś były niesprzyjające. Zaczęłyśmy grać w pełnym słońcu, kończyłyśmy kiedy zrobił się wieczór. To był długi mecz, ale ogólnie jestem zadowolona z awansu i z tego, że sobie poradziłam. Fizycznie jestem przygotowana świetnie, szczerze mówiąc mogłabym jeszcze rozegrać kilka setów.”

“Moje relacje z trenerem jak do tej pory są świetne. Spotkaliśmy się dokładnie rok temu o tej porze, ale jak wiadomo byłam wtedy w trakcie kontuzji barku i nie grałam tu. Byłam jednak zainteresowana tym co mówi o grze i podobało mi się jego podejście. On jest bardzo pozytywny i na treningi zawsze przynosi dobrą energię, na tym etapie kariery jestem bardzo zadowolona z całej mojej ekipy.”

“Najlepszą rzeczą w byciu mną na dzień dzisiejszy jest to, że jestem zdrowa. Rok temu walczyłam z kontuzją i nie wiedziałam czy uda mi się wrócić. Codziennie miałam spotkania z lekarzami i różne badania. Dziś mogę rywalizować w turniejach i to jest niesamowite. Po takich przeżyciach bardzo docenia się po prostu możliwość rozegrania meczu.”

O Michaelu Jordanie, który odwiedził turniej US Open:

“Spotkałam Michaela Jordana kilka lat temu na lotnisku. Podszedł do mnie i powiedział: “Hej, ty jesteś tą tenisistką”, a ja pomyślałam sobie, “O mój Boże Michael Jordan wie kim jestem”, (śmiech).

 

 

Leave a Reply

