Maria w III rundzie turnieju w mieście Wuhan

Wczoraj o godzine 13:30 naszego czasu, (19:30 czasu chińskiego), Maria Sharapova rozegrała mecz II rundy turnieju Dongfeng Motor Open w mieście Wuhan. Jej rywalką była Svetlana Kuznetsova. Mecz trwał 2 godziny i 9 minut, a Sharapova zwyciężyła wynikiem 3:6 6:2 6:2.

Maria rozpoczęła mecz w słabym stylu, popełniając wiele błędów, dając rywalce szanse na objęcie prowadzenia. Jej bilans po pierwszym secie przedstawiał się bardzo źle, otóż Maria miała zaledwie 8 wygranych bezpośrednio piłek, przy 20 niewymuszonych błędach!  Svetlana wygrała pierwszą partię z łatwością 6:3, a piłka setowa zakończyła się wygranym minięciem backhandowym ze strony Kuznetsovej.

Sharapova jednak, jak przystało na profesjonalistkę, była w stanie w trakcie meczu podnieść znacząco swój poziom gry. Zaowocowało to objęciem szybkiej przewagi przez Marię, która idąc za ciosem wygrała drugiego seta 6:2.
Piłka setowa dla Marii zakończyła się jej udanym serwisem, który był na tyle mocny i niewygodny, że Svetlana wyrzuciła go na out.

Trzeci set był w wykonaniu Sharapovej najlepszy. Maria grała konsekwentnie i popełniała niewiele błędów. Tego seta również wygrała stosunkiem 6:2. Piłka setowa i zarazem meczowa zakończyła się dla Marii po błędzie forehandowym Kuznetsovej.

Oto oficjalne statystyki z meczu Marii i Svetlany. Jak widać Maria miała 4 asy serwisowe i 9 podwójnych błędów serwisowych oraz 32 bezpośrednio wygrane piłki przy 33 niewymuszonych błędach:

10403189_933994136616834_2379477193637380750_n

Na swoim twitterze Maria napisała po meczu:

Bez tytułu

“Świetnie było dziś wygrać! Wspaniali kibice i zabawna atmosfera. Teraz czas na regenerację, czyli wielką lodową kąpiel.”

ByJs9OoCQAAW7v6

Zdjęcia z meczu II rundy turnieju w mieście Wuhan:

411771974_Maria_Day_2_Wuhan_Open_10_122_703lo

411417637_Maria_Day_2_Wuhan_Open_14_122_561lo

411360954_Maria_Day_2_Wuhan_Open_12_122_747lo

Wypowiedzi z pomeczowej konferencji prasowej:

large

Masz już ogromne doświadczenie, bo zagrałaś w swojej karierze setki pojedynków. Ale czy jest coś specjalnego w grze w Wuhan Open?

Cóż, zawsze jestem podekscytowana, kiedy gram turniej w zupełnie nowym miejscu. To zawsze jest pewnego rodzaju urozmaicenie, ponieważ zazwyczaj gramy ciągle w tych samych miejscach na świecie. Byłam bardzo szczęśliwa, że widziałam dziś podczas meczu taki tłum ludzi, nie grałam w Chinach kilka lat, więc to miło znowu tu być.

Jak oceniasz kibiców w Wuhanie?

Myślę, że jest to bardzo duży turniej, wielkie wydarzenie sportowe dla tego regionu świata. Podekscytowanie wśród publiczności da się łatwo wyczuć, oni rozmawiają na bieżąco o punktach, wymianach to bardzo miłe dla nas zawodników.

O czym sobie myślałaś pod koniec pierwszego seta? Wiedziałaś, że dasz radę wyprowadzić ten mecz na swoją korzyść?

Nie grałam meczu od kilku tygodni, więc myślę, że to dość normalne, że początek tego pojedynku był dla mnie trudny. Ona jest poza tym świetną zawodniczką, zwyciężczynią wielkich szlemów, więc była naprawdę trudną rywalką jak na pierwszy mecz w turnieju. W drugim i trzecim secie podniosłam mój poziom gry i to było dla mnie najważniejsze. Nie czekałam na jej błędy tylko wzięłam sprawy w swoje ręce.

Twój menadżer Max, był ostatnimi czasy bardzo zajęty swoją inną podopieczną Li Na. Byłaś o to zazdrosna?

Absolutnie nie. Myślę, że on lubi przyjeżdżać tu do Chin. Wiem, że lubił z nią pracować przez te wszystkie lata. Dzieliłyśmy go. Myślę, że wykonał dla niej świetną pracę i pomimo jej zakończenia kariery dalej będzie ją kontynuował.

Bardzo przejmujemy się tu w Chinach Twoim związkiem z chłopakiem.

Dlaczego się przejmujecie? To bardzo miłe z waszej strony i bardzo to doceniam.

Miłość jest bardzo popularnym tematem na świecie.

Naprawdę?

Miłość i związki.

Dzięki za to, że tyle o mnie myślicie, (śmiech).

Opuściłaś Players Party ze względu na mecz w sesji nocnej. Co byś ubrała gdybyś na nim była?

Szczerze mówiąc cieszę się, że opuściłam Players Party. Wolę grać w tenisa niż chodzić na imprezy. Byłam zadowolona w moim outficie z Nike’a😉

Masz w dalszym ciągu szansę na zakończenie sezonu jako numer 1 na świecie. Czy to jest coś na czym się koncentrujesz?

Jestem po prostu zadowolona, że w ogóle mam taką szansę ponownie w swojej karierze. Przeszłam wiele kontuzji, początek tego sezonu był dla mnie naprawdę trudny, byłam bliska wypadnięcia z TOP 10. Ale nie myślę o rankingu tak wiele jak inni ludzie, ponieważ byłam już kiedyś numerem 1 i wiem jak to jest. Oczywiście byłoby to dla mnie wielkim sukcesem, ale w dalszym ciągu chcę po prostu wygrywać mecze.

 

 

One thought on “Maria w III rundzie turnieju w mieście Wuhan

Leave a Reply

