Wywiad z Marią w ośrodku ThanyaPura w Tajlandii

Jak pisałam w poprzedniej notce, Maria przez ostatni tydzień przebywała w Tajlandii, a dokładnie na wyspie Phuket. Oprócz podziwiania uroków tej malowniczej wyspy położonej nad morzem andamańskim, Sharapova trenowała tam do rozpoczynającego się za tydzień turnieju mistrzyń w Singapurze.

Maria trenowała w słynnym, tajskim ośrodku sportowo-rekreacyjnym o nazwie ThanyaPura. Pobyt tak słynnej osobowości jaką jest Sharapova wykorzystali właściciele ośrodka i dziennikarze z Tajlandii, którzy zorganizowali spotkanie z Marią.

Bz0krsGIEAAiKTM

Bz0ktDBIMAAAnQb

Bz0kuKOIgAICkQG

Maria zdążyła również udzielić wywiadu tajskim mediom, które przyjechały specjalnie dla niej do ośrodka ThanyaPura:

Bz0lFXZCcAAjHvX

Witamy Cię Mario w miejscowości Phuket.

To moja druga wizyta w tym mieście. Kilka lat temu byłam tu z przyjaciółmi na wakacjach. W tym roku moja wizyta ma inny charakter, ponieważ trenuję tu i przygotowuje się do turnieju w Singapurze i teraz wiem, że nie mogłam sobie wymarzyć lepszego miejsca na trening niż Phuket.

Czy uprawiasz inne sporty?

To zabawne, ale tak naprawdę jestem słaba w innych dyscyplinach sportu. Jestem szczęściarą, że udało mi się wypracować bardzo dobrą grę w jednej dyscyplinie. Zaczęłam grać w tenisa, kiedy miałam 4 latka. Obecnie moi współpracownicy są zapalonymi kibicami piłki nożnej, więc czasem wciągają mnie w oglądanie. Kiedy jestem w USA lubię oglądać koszykówkę. Mam szacunek do wszystkich sportowców, ponieważ znam dobrze etykę ciężkiej pracy i wiem, że każdy z nas musi wykonać mnóstwo pracy, aby być dobrym i liczyć się w danej dziedzinie sportu.

Czy jako międzynarodowa gwiazda masz jakieś szczególne wymagania, kiedy przyjeżdżasz do nowego miasta?

Staram się nie być wybredną. Podczas podróży nie lubię być rozrzutna. Zawsze staram się mieć pokój na końcu korytarza z daleka od windy. Mam nadzieję, że to nie jest zbyt wymagające, (śmiech).

Kiedyś przyjechała tu tenisistka, która zażyczyła sobie rury do striptizu w pokoju.

To na pewno nie byłam ja!

Czego szukasz do treningu w takich miejscach jak TanyaPura?

Myślę, że to miłe zmienić czasem środowisko i oddalić się trochę od rutyny. Tu w ośrodku pracują sami profesjonaliści, którzy dbają o to, aby mi i całej mojej ekipie było jak najlepiej. Możemy bez przeszkód zająć się swoją pracą. Trenują tu także inni sportowcy co daje wspaniałą perspektywę do podpatrzenia na etykę pracy innych ludzi i ich codzienne zmagania.

Nasze motto to “wykorzystaj swój potencjał”, wszyscy są tu po to, aby poprawiać swoje osiągnięcia, jest tu trochę jak w wiosce olimpijskiej.

Tak to prawda. To zawsze miłe znaleźć się w miejscu, w którym możesz spokojnie wyznaczyć sobie czas w ciągu dnia na udoskonalanie siebie i swoich umiejętności.

Tutaj w TanyaPura jesteśmy zaangażowani w działalność charytatywną. Pomagamy ludziom, którzy ucierpieli przez tajfuny i huragany. Czy Ty prowadzisz jakąś działalność charytatywną?

Tak. Od kilku lat mam swoją fundację, która pomaga ludziom z Czarnobyla. Moim głównym projektem są stypendia dla uczniów. To cudowne, kiedy jakiś uczeń kończy szkołę i wysyła mi swoje prace oraz mówi o osiągnięciach. To bardzo inspirujące.

Czy wracasz czasem do Rosji?

Tak, byłam tam w tym roku podczas Igrzysk w Sochi. Mam tam w dalszym ciągu moich dziadków, uwielbiam ich odwiedzać. Mimo tego, że przyjeżdżają do mojego domu w USA, to jednak wizyta w naszym Sochi ma zupełnie inny wymiar.

Co jest Twoją największą przyjemnością w jedzeniu?

Uwielbiam słodycze, (śmiech). Odkąd tu przyjechałam, jem też ogromne ilości mango oraz kleiku z ryżu. To moje ulubione dania tu w Tajlandii😉

Gdybyś mogła stworzyć koktajl sygnowany swoim nazwiskiem jaki by on był?

W tym roku kocham zielone soki, więc zawierałby: kiwi, ogórek, kapustę włoską, miętę, ananas i jabłko, aby go trochę osłodzić.

Leave a Reply

