Maria w wywiadzie dla filipińskiej telewizji ABS-CBN!

Z okazji pokazowych rozgrywek tenisowych pod nazwą International Premier Tennis League, Maria przebywała w Manili na Filipinach, (więcej na ten temat w poprzedniej notce).

Media z Filipin postanowiły skorzystać z tej wyjątkowej okazji jaką niewątpliwie jest wizyta Marii w ich państwie i 28 listopada, Sharapova udzieliła wywiadu dla stacji ABS-CBN.

ABS-CBN to główny i najpopularniejszy kanał telewizyjny na Filipinach. Jest to również pierwszy kanał TV jaki powstał w tym kraju.

Maria z pracownikami ABS-CBN:

large5

Wywiad z Marią dla ABS-CBN:

Maria, serdecznie witamy Cię na Filipinach🙂

Dziękuję bardzo🙂

Co usłyszałaś ciekawego o Filipinach przed Twoim przyjazdem tutaj?

Filipiny to miejsce, które chciałam odwiedzić od zawsze. Wiem o tym, że mam tu mnóstwo fanów i to jest jeden z głównych powodów dla których zdecydowałam się tu przyjechać. Zazwyczaj staram się nie grać zbyt wielu pokazowych meczy w przerwie między sezonami, ale kiedy usłyszałam, że jest okazja zagrać tutaj przed moimi fanami, nie wahałam się ani minuty.

Co spodobało Ci się w formacie rozgrywek International Premier Tennis League?

Na początku oczywiście nie wiedziałam za bardzo o co chodzi, ponieważ jest to całkiem świeży pomysł. Po kilku ważnych spotkaniach wiedziałam, że nie będę grała całego turnieju, bo jest bardzo długi. Pierwotnie chciałam zagrać jeden mecz. Organizatorzy spytali czy jest możliwość zagrania przez mnie dwóch spotkań, więc się zgodziłam. To jest maksimum jakie gram w przerwie przed nowym sezonem.

IPTL wprowadziło w swoje rozgrywki sporo zmian w stosunku do normalnych, tenisowych spotkań.

Tak tu wszystko rozgrywa się bardzo szybko. W secie jest tylko 5 gemów i gramy tylko jedną partię. To sprawia, że jest zabawnie i rywalizujemy ze sobą na poważnie od pierwszej piłki. Także, Twoi koledzy z drużyny siedzą na korcie co jest wyjątkowe i bardzo mobilizujące😉

Minęło 10 lat odkąd wygrałaś swój pierwszy, wielkoszlemowy tytuł. W tym roku wygrałaś kolejny. Oceniając te 10 lat, jaką największą zmianę zauważyłaś w tenisisie na świecie?

Tenis stał się bardzo fizyczną grą. Wymaga więcej od ciała. Dbanie odpowiednio o ciało i formę fizyczną jest teraz podstawowym elementem gry.

Czego ludzie nie wiedzą o Marii Sharapovej?

Jestem nieśmiała. Dużo czasu zabiera mi przystosowanie się do nowego środowiska i ludzi. Ale za to jestem śmieszna i wyluzowana w towarzystwie, które bardzo dobrze znam. Uwielbiam też karaoke.

Twoja ulubiona piosenka na karaoke?

Piosenki Cher🙂

Podam Ci teraz imiona zawodników, a ty przyporządkujesz do nich odpowiednie przymiotniki, OK?

Pewnie🙂

Serena Williams

Niesamowicie waleczna

Novak Djokovic

Zabawny

Roger Federer

Król tenisa

Rafael Nadal

Świetny do oglądania

Li Na

Ambasadorka tenisa

Martina Navratilova

Legenda

Andy Murray

Talent

Kto był Twoim idolem, kiedy dorastałaś?

Nie miałam jednej konkretnej osoby. Zawsze lubiłam oglądać tenis i Steffi Graff oraz Monica Seles były dla mnie najlepsze do oglądania.

Kiedy zdecydowałaś, że chcesz zostać profesjonalną tenisistką?

Myślę, że ten moment nastąpił, kiedy przeprowadziłam się do USA. Miałam wtedy zaledwie 7 lat. W tym momencie uświadomiłam sobie, że jest jest to ogromne poświęcenie i muszę traktować to na poważnie.

A kiedy po raz pierwszy pomyślałaś sobie: “Mogę wygrywać Szlemy i być nr 1 na świecie!’?

Kiedy jesteś bardzo mały grasz w turniejach juniorskich. Kiedy miałam 13 albo 14 lat, grałam w turnieju przeciwko zawodniczce, która miała 18 lat i bardzo dobrze mi szło. Takie wydarzenia sprawiają, że zaczynasz dostrzegać, że masz szansę w wielkim świecie tenisa. Zaczynasz wierzyć w siebie i swoje umiejętności i myślisz sobie, “może rzeczywiście, któregoś dnia będę naprawdę dobrą zawodniczką”.

Jesteś jedną z nielicznych tenisistek, które wygrały wszystkie turnieje Wielkiego Szlema. Czy do każdego Szlema przygotowujesz się inaczej?

Oczywiście. Każdy z nich jest zupełnie inny. To są bardzo ekscytujące turnieje, mnóstwo kibiców na trybunach, ogólnoświatowy zasięg. Chcesz się tam znaleźć i chcesz zagrać jak najlepiej, a do tego potrzeba ogromu pracy. Każdy z nich jest poza tym rozgrywany na innej nawierzchni co dodatkowo utrudnia sprawę. Każdy Szlem traktuje nieco inaczej, ale wszystkie tego typu turnieje wiele dla mnie znaczą.

Który jest najtrudniejszy do wygrania?

Każdy z nich jest bardzo trudny.

A który z nich wspominasz najlepiej?

Mam szacunek do każdego i bardzo je respektuje. Moje zwycięstwa w Szlemach przychodziły na różnych etapach mojej kariery, więc myślę, że nie można tego porównać. Wygrałam Wimbledon, kiedy miałam 17 lat, a 10 lat później drugi tytuł na Roland Garros w Paryżu, po kontuzji barku. To trudne wybrać, który tytuł znaczy dla mnie więcej.

Jaki sport poza tenisem lubisz oglądać?

Lubię koszykówkę. To szybki sport, w którym dużo się dzieje. Michael Jordan to ktoś kogo od zawsze podziwiałam.

Jesteś jedną z najpopularniejszych użytkowniczek Facebooka, Twittera i Instagramu. Czy portale społecznościowe pomogły Ci w osiągnięciu statusu ikony?

Bardzo polubiłam portale społecznościowe. One dają mi szansę na to, aby być bliżej fanów. Oni tak naprawdę poświecają ogromną część swojego czasu, żeby oglądać moje mecze. W zamian za ich poświęcenie, chcę im dać coś od siebie. Lubię pokazywać im różne aspekty mojego życia. Cieszę się, gdy fani to doceniają🙂

Zdjęcia ze spotkania Marii w filipińskimi mediami:

B3f9cRAIAAEVYUF

B3gIMQ5CIAACyYu

large

large 3

 

 

 

 

Leave a Reply

