Konferencja prasowa Marii po I rundzie Australian Open

Wczoraj, 19 stycznia, Maria w pewny i komfortowy sposób awansowała do II rundy wielkoszlemowego Australian Open w Melbourne, (więcej na ten temat w poprzedniej notce.)

Po meczu tradycyjnie odbyła się konferencja prasowa. Oto jej zapis z moim tłumaczeniem:

large2

large

Czy w tym roku czujesz się trochę inaczej w podczas Australian Open? Masz ustabilizowaną sytuację z trenerem, wygrałaś tydzień temu turniej, czy to robi dla Ciebie różnicę w porównaniu do poprzednich lat?

Tak, na pewno jestem w bardziej komfortowej sytuacji niż rok temu. Moim celem rok temu o tej porze było po prostu granie pojedynków i obserwowanie chorego barku. Rok temu dopiero zaczynaliśmy współpracę z moim teamem, więc pod względem naszej relacji również dużo się zmieniło.

Co powiesz o swojej formie podczas pierwszego meczu i warunkach na korcie?

Miałam poczucie, że warunki na korcie są inne niż w zeszłym tygodniu, w którym tu trenowałam. Moje wrażenie od początku pobytu w Melbourne było takie, że korty są bardzo szybkie, dziś miałam bardziej poczucie, że są ciężkie, trudne do gry. Ale muszę również wziąć pod uwagę, że grałam z bardzo wymagającą rywalką. Ona ma dużo atutów na korcie, była trudną rywalką jak na pierwszy mecz, wiedziałam, że od początku muszę dobrze grać.

Co sądzisz o nowinie od Li Na, o tym, że spodziewa się dziecka? Jak myślisz, jaką ona będzie mamą?

Myślę, że będzie cudowną mamą. Myślę, że to dla niej nowy, ekscytujący rozdział w życiu. Ona chciała tego od jakiegoś czasu, to miło w końcu się ustatkować, uspokoić i zając rodziną.

Czy to coś co kiedyś będziesz chciała robić?

Oczywiście. Dorastałam mając świetny kontakt z moją mamą. Ona urodziła mnie w bardzo młodym wieku i jest moją najlepszą przyjaciółką. Mam nadzieję, że pewnego dnia ja również będę miała taką relację z moim dzieckiem. Mama zawsze była cierpliwa i wspierała mnie, myślę, że jako nastolatka byłam trochę buntownicza, ale mama świetnie sobie z tym radziła. Również mój tata od zawsze bardzo mnie wspierał i był przy mnie. Trenował mnie, dalej to robi, gdy jestem w domu, włożył mnóstwo pracy, aby mi żyło się dobrze. Jestem jedynaczką, więc pewnie trochę mnie rozpieszczali😉

Twoje koleżanka po fachu Ana Ivanovic odniosła dziś porażkę. Myślę, że Ty nie miałaś tutaj żadnej w I rundzie?

Miałam. 5 lat temu przeciwko Kirilenko.

I tak masz tu świetne osiągnięcia, które jak widać nie łatwo osiągnąć.

Myślę, że szczególnie z Waszej strony, mediów, od pierwszego dnia analizujecie drabinki, wysuwacie wnioski, widzicie faworytów na papierze. Z naszej strony najważniejszą rzeczą jest koncentracja na następnym meczu. Nie możesz patrzeć wprzód i twierdzić, że skoro masz jakiś numerek przy nazwisku to na pewno dotrzesz daleko w turnieju. Nigdy nie wolno nie doceniać rywalki po drugiej stronie siatki. Każda z nas przyjechała tu z zamiarem rozegrania dobrego turnieju.

Przeglądając Twoją karierę, nigdy nie grałaś turnieju w tygodniu poprzedzającym Szlema. Czy jest to coś co robisz bardzo świadomie?

Tak, granie bezpośrednio przed szlemem nigdy nie było moim stylem. Zawsze chcę maksimum mojej energii wykorzystać w szlemie. Kiedy myślę sobie, że grając turniej przed szlemem, wchodząc w niego miałabym już 5 pojedynków na koncie, szlemy są długie, trwają dwa tygodnie, trzeba rozegrać 7 spotkań. 12 pojedynków w przeciągu kilku tygodni nie byłoby dobre dla mojego organizmu. Nie sądzę, że czułabym się świeżo i z ochotą podchodziłabym do spotkań. Nie sądzę, abym kiedykolwiek zagrała tydzień przed szlemem.

 

 

Leave a Reply

