Konferencja prasowa Marii po meczu finałowym w Australian Open

Wczoraj, 31 stycznia, Maria rozegrała finałowe spotkanie wielkoszlemowego turnieju Australian Open w Melbourne, które niestety przegrała, (wszystko na ten temat w poprzedniej notce).

Po meczu jak zwykle odbyła się konferencja prasowa, na której pojawiła się Sharapova. Oto jej zapis i moje tłumaczenie:

TENNIS-AUS-OPEN

0,,12781~13456707,00

Rozegrałaś dziś bardzo dobre spotkanie. Czy jest łatwiej znieść rozczarowanie po porażce dzięki myśli, że zagrało się naprawdę dobrze?

Cóż, zawsze jest ciężko przegrać w finale wielkiego szlema i zakończyć turniej z tym mniejszym trofeum. Nie ważne jakim sposobem grałeś, wynik jest wynikiem, i zawsze trudno być tą przegraną.

Jak myślisz, w których miejscach meczu zagrałaś dobrze, a w których Ci czegoś zabrakło?

Myślę, że pod koniec w tie-breaku mogłam mieć więcej lepszych serwisów, dałam jej dużo szans przy moim drugim, słabszym serwisie. Dzięki temu ona zagrała kilka winnerów. W jej gemach serwisowych miałam kilka szans na przełamanie, ale ona wtedy zawsze serwowała asy i szanse mi uciekały.

Ona dziś świetnie serwowała. Jak trudne jest dla Ciebie odczytanie jej serwisów?

Bez wątpienia jej główną bronią na korcie jest niesamowity serwis. Prawdopodobnie jest to coś co ocaliło ją w wielu meczach. Jej przeciwniczki muszą po prostu spuścić głowę i patrzeć jak leci as serwisowy. Natomiast jeśli w jakiś sposób uda Ci się odbić tę piłkę musisz zrobić wszystko, aby zdobyć punkt. Ja tego dziś nie robiłam.

Jak porównasz jej serwis do innych kobiecych uderzeń?

Zdecydowanie jest dużo szybszy. Jest tylko kilka zawodniczek w tourze, które dorównują jej szybkością i mocą serwisu. Znajduje w nim również niesamowite kąty co jest podwójnie trudne do odbioru.

Na początku turnieju broniłaś piłek meczowych. Mówiłaś, że jesteś dumna z tego, że udało Ci się wywalczyć dalszą grę w turnieju. Kiedy dziś broniłaś piłek meczowych miałaś większą pewność siebie dzięki tamtym wydarzeniom?

Starałam się nie dać jej zagrać winnera przy piłce meczowej. Chciałam za wszelką cenę wygrać te punkty i pozostać dalej w meczu. W ostatniej wymianie niestety nie byłam w stanie zrobić zbyt wiele.

Z technicznego punktu widzenia, jak radziłaś sobie z wymianami z nią?

Osobiście myślę, że zdecydowanie poprawiłam się w tej kwestii w ciągu kilku ostatnich lat. Jestem solidniejsza i nie boję się długich, fizycznie obciążających spotkań. Miałam dużo okazji w tym meczu na zdobycie winnerów i wykorzystywałam je.

Mówiłaś kiedyś o tym, że fizycznie nie jesteś przystosowana do grania aż tak siłowo jak ona. Jak zadowolona jesteś ze swojego planu na dzisiejszy mecz?

Tak bardzo jak chciałabym serwować 200 km/h, nie sądzę, że jest to wykonalne dla mojego barku. Jest mnóstwo rzeczy na tym świecie, które chciałabym zrobić, a wiem, że w moim przypadku będą niewykonalne. Jeśli chodzi o mój plan na ten mecz, to myślę, że czasami chciałam za szybko wywalczyć niektóre punkty przez co robiłam błędy, ale z drugiej strony nie sądzę, że było ich tak dużo jak w moich poprzednich meczach przeciwko niej.

5 tytułów wielkoszlemowych w tym dwa na mączce, twój rekord z wieloma tenisistkami, ale też słaby bilans z Sereną. Czy to frustrujące, mając tyle osiągnięć na koncie, a nie móc wygrać z jedną zawodniczką?

Tak, wiele razy z nią przegrywałam, ale kiedy wychodzę na kort grając przeciwko niej wierzę, że wiele rzeczy robię dobrze. Kreuję sobie okazję, aby z nią grać i walczyć w każdym meczu. Nie wrócę do domu ze spuszczoną głową nie dając sobie kolejnych szans. Nie tak zostałam wychowana. Jestem waleczna. Docieram do finałów wielkiego szlema i daję sobie szanse na granie przeciwko najlepszym na świecie. Uwielbiam rywalizację, uwielbiam grać przeciwko najlepszym, a ona w tej chwili ma taką pozycję.

Andy Murray powiedział kilka chwil wcześniej, że jest dumny ze swoich osiągnięć, ponieważ ma wokół siebie nie lada konkurencję. Czy masz podobne poczucie?

W przeciągu ostatnich 10 lat zarówno ona jak i ja byłyśmy też trochę poza grą. Ona była chora, ja miałam kontuzje. Ale jednocześnie mamy na koncie w karierze mecze z nisamowitymi tenisistkami. Jestem dumna z tego w jakiej grałam i gram erze tenisa.

Czujesz, że jesteś coraz bliżej zwycięstwa nad Sereną?

Jeśli dalej będę sobie kreowała sytuacje, aby z nią grać, myślę, że absolutnie tak.

Jak podsumowałabyś te ostatnie dwa tygodnie?

W tej chwili jestem rozczarowana. Jest dokładnie 45 minut po meczu. To zawsze ciężkie usiąść przed mediami i rozmawiać o swojej porażce. Ale ogólnie jestem zadowolona z tego jak poradziłam sobie tutaj w wielu spotkaniach. Dałam sobie szansę na bezpośrednią grę o tytuł. To niełatwe znaleźć się w finale szlema, zabiera to ogrom pracy. To były długie dwa tygodnie i koniec końców myślę, że to dobry początek roku. W dalszym ciągu mamy przed sobą praktycznie cały sezon.

Grałaś tu do samego końca turnieju. Czy dalej planujesz grać w Fed Cupie? Jeśli tak, ile pojedynków chciałabyś zagrać w Krakowie?

Tak, Fed Cup jest dalej w moich planach. Czekam z niecierpliwością na 30-sto godzinny lot do Krakowa. Niezwykle wygodna podróż. Uwielbiam takie podróże, (śmiech). Nie znam jeszcze liczby pojedynków, w których zagram, ale tak, czekam na to z niecierpliwością, (śmiech).

Twój Tata jest raczej tym krytykującym w Twoim otoczeniu tenisowym. Pamiętasz, kiedy wsiadałaś na jego rower i jechałaś do akademii tenisowej?

Tak, pamiętam ten rower. Pamiętam, że miał koszyk, który bardzo lubiłam. Tata musiał go wyrzucić, bo ja przez niego nie miałam gdzie usiąść. Myślę, że rower wyglądał lepiej z koszykiem. Czasem myślę o tych czasach, bo przypominają mi ile przeszkód musiałam pokonać. Tata od zawsze bardzo mnie wspierał i motywował do działania. To było niesamowite mieć go w tamtych czasach przy sobie. Jeste moim tatą, ale również bardzo dobrym przyjacielem.

Widzieliśmy jak bardzo walczyłaś w tym meczu, szczególnie w drugim secie, który obfitował w świetny tenis.

Tak jak mówiłam, lubię walkę. To frustrujące jechać do domu z mniejszym trofeum, tak jak mówiłam na początku, ale jestem waleczna, uwielbiam tenis na wysokim poziomie, uwielbiam być tego częścią. To lepsze niż oglądanie tego w TV.

W drugim secie uderzałaś bardzo głębokie zagrania i kontrolowałaś wymiany przeciwko Serenie. Masz poczucie, że dodanie kolejnych aspektów do Twojej gry pomoże Ci w końcu z nią wygrać?

Aby dostać od niej krótszą piłkę musisz się najpierw ostro napracować, szukać kątów, głęboko uderzać. Ona odbija wiele piłek z powrotem. Jest również dobrą zawodniczką w defensywie. Wielu ludzi mówi o tym jak jest agresywna na korcie, ale jest również w stanie odbijać niesamowite piłki, kiedy znajduje się w defensywie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

