Przegrana Marii w finale wielkoszlemowego turnieju Australian Open

Wczoraj, 31 stycznia, odbył się wielki finał kobiecej części wielkoszlemowego Australian Open, które odbywa się w Melbourne. Głównymi bohaterkami tego wydarzenia były Amerykanka Serena Williams i oczywiście Rosjanka Maria Sharapova.

Maria niestety przegrała walkę o swój szósty wielkoszlemowy tytuł w dwóch setach 3:6 6:7. Mecz trwał godzinę i 51 minut i odbył się w sesji wieczornej o godzinie 19:30 czasu australijskiego, (9:30 czasu polskiego), na korcie centralnym: Rod Laver Arena.

Serena Williams już w pierwszym gemie meczu przełamała Marię i objęła prowadzenie 1:0. Przy stanie 3:2 dla Amerykanki w Melbourne zaczął padać deszcz, przez który na korcie centralnym należało zamknąć dach, co z kolei spowodowało przerwę w meczu. Ta przerwa nie wpłynęła korzystnie na Sharapovą. Zaraz po niej Maria przegrywała już 5:2. Wprawdzie zdołała tu przełamać Serenę i doprowadzić do stanu 5:3, ale koniec końców Williams wygrała tego seta 6:3 w 47 minut. Piłka setowa zakończyła się po zwycięskim backhandzie Sereny.

Drugi set to była prawdziwa uczta dla fanów tenisa. Obie Panie wspięły się na wyżyny swojej gry i konsekwentnie do stanu 6:6 utrzymywały swoje podanie doprowadzając tym samym do tie-breaka. W tie-breaku Serena wygrała 7:5, a piłka meczowa zakończyła się dla niej po jej asie serwisowym.

Zdjęcia z finałowego meczu Australian Open 2015:

Maria+Sharapova+2015+Australian+Open+Day+13+gODeBuevZhbx

Maria+Sharapova+2015+Australian+Open+Day+13+yaE-NOhJAsYl

Maria+Sharapova+2015+Australian+Open+Day+13+ud1gPWmHSjpx

Maria+Sharapova+2015+Australian+Open+Day+13+PNQC6zb1bV5l

Maria+Sharapova+2015+Australian+Open+Day+13+AoK_R1qR2Irl

Maria+Sharapova+2015+Australian+Open+Day+13+S1UsDBhgAePl

Maria+Sharapova+2015+Australian+Open+Day+13+6_zFvqUCkd2l

Maria+Sharapova+2015+Australian+Open+Day+13+EVIP0moWysxl

Oto filmik z przemowy Marii podczas wręczania nagród dla finalistek Australian Open 2015. Przemowa Marii została uznana za jedną z najlepszych w historii, a wiele legend tenisowych na swoich portalach społecznościowych napisało, iż Maria to klasa sama w sobie.

“Po pierwsze chciałabym pogratulować Serenie za kreowanie historii, za granie najlepszego tenisa, to naprawdę ogromny zaszczyt grać przeciwko Tobie, nie pokonałam Cię od bardzo długiego czasu, ale kocham każdy czas, kiedy wychodzę na kort i gram z Tobą. Ona jest najlepsza, a jako tenisista chcesz się mierzyć z najlepszymi. Jeszcze raz wielkie gratulacje dla Twojego osiągnięcia. To były dla mnie długie tygodnie, byłam piłkę od odpadnięcia z turnieju w II rundzie, więc czuję, że dałam sobie drugie życie tutaj, dziś nie wystarczyło, ale jestem dumna z pracy i wysiłku, który w to włożyłam. Kocham grać na Rod Laver Arena, kocham ten turniej, mam stąd jedne z najlepszych wspomnień w mojej karierze, ale także pamiętam ciężkie porażki, które tu odnosiłam, ale to jest właśnie życie tenisisty. Chciałam podziękować mojemu teamowi za wszystko co dla mnie robią, mojej rodzinie i przyjaciołom, którzy oglądają to w TV za wsparcie i wszystko inne, to dla mnie dużo znaczy. Chciałam pogratulować Craigowi za zorganizowanie jednego z najlepszych turniejów na świecie. I oczywiście wielkie podziękowania dla wszystkich fanów. Bez Was to wszystko by się nie odbyło i nie miałoby sensu. Inspirujecie nas, zachęcacie do walki, jesteście z różnych stron świata, dziękuje bardzo za wsparcie i nie mogę się doczekać powrotu tu za rok!.”

 

 

 

 

 

Leave a Reply

