Rosja wygrywa z Polską rozgrywki Fed Cup w Krakowie! Maria wygrywa mecz z Agą Radwańską!

I runda Fed Cup, czyli drużynowych, kobiecych rozgrywek tenisowych, która odbyła się w ten weekend w Krakowie, powoli dobiega końca. W chwili pisania tej notki, odbywa się jeszcze rozgrywka deblowa, ale nie ma już ona znaczenia na ostateczny wynik zmagań Rosji i Polski na krakowskiej arenie.

Rosjanki wczoraj wygrały zaplanowane na ten dzień oba singlowe mecze wychodząc na prowadzenie 2:0. Dziś więc wystarczyło reprezentacji Rosji wygrać tylko jedno z trzech zaplanowanych spotkań, aby wyjechać z Polski jako zwyciężczynie.

Pierwsze na kort, o godzinie 12:00, wyszły Rosjanka Maria Sharapova i Polka Aga Radwańska. Maria wygrała ten mecz w godzinę i 46 minut, wynikiem 6:1 7:5. Tym samym dała Rosji upragniony trzeci punkt w rywalizacji i zapewniła swojemu krajowi awans do półfinałowych rozgrywek Fed Cup 2015.

Pierwszy set trwał zaledwie 33 minuty i był koncertowym pokazem świetnej formy Sharapovej. Maria straciła w nim tylko jednego gema i nie dawała Polsce “dojść do głosu” w tej partii. Piłka setowa zakończyła się dla Marii po jej zwycięskim uderzeniu forehandowym.

W drugiej partii Maria prowadziła już 5:2 i wydawało się, że nic wielkiego już się nie wydarzy. Jednak moment sporej dekoncentracji Marii oraz lepszy poziom gry Agi spowodował, że Polce udało się doprowadzić do stanu 5:5. W tym momencie jednak, jak na prawdziwą mistrzynię przystało, Maria zmobilizowała się i wygrała kolejne dwa gemy z rzędu i tym samym całą partię oraz mecz. Piłka meczowa zakończyła się dla Marii po jej świetnym uderzeniu forehandowym, którego Aga nie była w stanie przerzucić na drugą stronę siatki.

Po meczu Maria napisała na kamerze: I❤ Kraków

B9Ut0wrCAAAeaLH

Twitter Marii:

“Jestem bardzo dumna z naszej narodowej pracy i wysiłku w ten weekend.”

Pomeczowy wywiad z Marią:

“To świetne uczucie zakończyć rozgrywki i wygrać je. Na koniec meczu trochę się denerwowałam, nigdy wcześniej w karierze nie byłam w takiej sytuacji, aby do moich rąk należał los reprezentacji. Bardzo chciałam to dziś wygrać.”

“Aga zawsze gra dobrze do ostatniej piłki, pod koniec meczu szczególnie to pokazała, jestem szczęśliwa, że udało mi się to przetrwać.”

“Grałam w Krakowie, przy polskich fanach Agi i jej rodzinie, wszyscy tu byli za Polską, wszystko było trochę przeciwko mnie, ale ja po prostu starałam się utrzymać koncentrację, poza tym miałam świetną drużynę, która mnie wspierała.”

“Granie w Fed Cupie było niesamowitym przeżyciem. Uwielbiam format tych rozgrywek i kocham grać dla mojej drużyny. Niestety umiejscowienie w czasie Fed Cupu nie pozwalało mi na granie w nim tak często jak bym chciała.”

Zdjęcia z meczu Marii i Agi Radwańskiej podczas drugiego i ostatniego dnia rozgrywek Fed Cup w Krakowie:

196797

196795

196803

7TSmaMl2FhM

 

 

One thought on “Rosja wygrywa z Polską rozgrywki Fed Cup w Krakowie! Maria wygrywa mecz z Agą Radwańską!

Leave a Reply

