Konferencja prasowa Marii po meczu IV rundy turnieju w Indian Wells

Po przegranym meczu IV rundy turnieju BNP Paribas Open z Włoszką Flavią Pennettą, (więcej na ten temat w poprzedniej notce), Maria, jak zwykle po kazdym pojedynku, pojawiła się na konferencji prasowej.

Oto fragment konferencji:

A oto cała konferencja przetłumaczona przeze mnie:

Co się stało w trzecim secie?

Cóz, nie sądzę, ze mecz zaczął się dopiero w trzecim secie. Miałam dobry start. Miałam szanse na początku drugiego seta. Po prostu nie byłam zaangazowana w ten mecz tak jak powinnam. Po tym wszystkim ona nabrała pewności siebie, poczuła się świezo, zaczęła lepiej serwować, złapała dobry rytm gry, wszystkie uderzenia, które jej dawałam ona z łatwością odbierała, widziała piłkę o wiele lepiej ode mnie.

Czy w trakcie trwania meczu traciłaś swój rytm gry? Ona stanowi dla Ciebie trudną przeszkodę od lat.

Nie grałyśmy ze sobą juz od jakiegoś czasu, więc trudno porównać to co się działo kilka lat temu. Dzisiaj pozwoliłam jej wrócić do meczu, pozwoliłam jej odwrócić rolę, moze w pierwszym secie nie grałam najlepszego tenisa, ale byłam na tyle waleczna, ze wygrałam tę partię. Później nie potrafiłam juz być taka zdecydowana i wykorzystać swoich szans.

Widziałaś, ze płakała?

Płakała?

Tak. 

Nie, nie widziałam

Nie widziałaś, ze po pierwszym secie opuściła kort?

Nie

Kiedy masz za sobą taki rodzaj porazki, nie grasz najlepszego tenisa, co pojawia się w Twojej głowie? Jak duze jest to dla Ciebie rozczarowanie?

Zawsze staram się analizować co poszło nie tak i wyciągać z takich pojedynków lekcje. Myślę, o rzeczach, które nie zadziałały w mojej grze i jaki jest tego powód. Wyciąganie lekcji z takich pojedynków jest bardzo istotne. Zazwyczaj, kiedy wygrywasz mecz jesteś w euforii i zapominasz o tym co zrobiłeś źle, nie analizujesz szczegółów. Po takich meczach jak dziś masz szansę na nową naukę, dogłębną analizę i wiesz jak podejść do treningów, aby zrobić postęp.

Jak Twój bark? Czy czuje się dobrze czy sprawia Ci kłopoty?

Na całe szczęście wszystko z nim w porządku.

Mówiąc o serwisie popełniałaś tu sporo podwójnych błędów. Coś przeszkadza Ci tu w turnieju? Wiele zawodników składało skargi na kilka aspektów, które im przeszkadzają w lepszej grze tutaj.

Dla mnie ten turniej jest taki sam jak w poprzednich edycjach. Gramy na pustyni. Ciągle w tym samym miejscu. Natomiast to prawda, ze w tym turnieju moje statystyki serwisowe nie wyglądają imponująco. Starałam się grać dobrze pierwszym podaniem, przy drugim czułam duzą presję, ryzykowałam więcej i przez to pojawiały się błędy.

Od początku sezonu grasz bardzo duzo. Czy to moze mieć wpływ na słabszy tydzień tutaj? 

Nie, to absolutnie nie jest powód słabszej gry. Po prostu wyszłam dziś na kort i przegrałam mecz.

Czy weźmiesz sobie czas wolny przed Miami? A moze od razu wracasz do gry? 

Nie mam za bardzo czasu na wolne dni. Miami zaczyna się w przyszłym tygodniu. Myślę, ze wezmę tylko jeden dzień wolnego i od razu wracam do treningów.

 

 

 

Leave a Reply

