Maria gwiazdą kwietniowego wydania magazynu The Boca Raton Observer!

Maria Sharapova została gwiazdą z okładki kwietniowego wydania magazynu The Boca Raton Observer.

Magazyn The Boca Raton Observer to popularny, amerykański magazyny life- stylowy wydawany głównie na terenie Florydy. Magazyn ten jest poświęcony najnowszym trendom oraz luksusowemu życiu. W każdym wydaniu gazety, pojawia się gość specjalny, który oprócz zdjęcia okładkowego udziela również wywiadu. Największą popularnością magazyn cieszy się wśród wyższych sfer społecznych Ameryki.

Zdjęcie Sharapovej z kwietniowej okładki magazynu The Boca Raton Observer zostało wykonane dokładnie rok temu, a było ono zrobione w celu promowania firmy Supergoop, której Maria jest współwłaścicielką:

maria-sharapova-the-boca-raton-observer-magazine-april-2015-issue_2

Kolejne zdjęcia Marii w magazynie The Boca Raton Observer:

maria-sharapova-the-boca-raton-observer-magazine-april-2015-issue_3

maria-sharapova-the-boca-raton-observer-magazine-april-2015-issue_4

“MIĘDZYNARODOWA GWIAZDA TENISA MARIA SHARAPOVA DZIELI SIĘ SWOIMI SEKRETAMI NA OSIĄGNIĘCIE SUKCESU ZARÓWNO NA KORCIE JAK I POZA NIM”

Zaledwie dzień przed finałem w turnieju Acapulco Open w Meksyku, Maria, jedna z najbardziej walecznych sportsmenek świata, musiała podjąć ciężką decyzję i wycofać się z turnieju z powodu zatrucia pokarmowego. W wieku zaledwie 28 lat, ta wysoka, piękna blondynka osiągnęła więcej niż większość innych tenisistek. Sharapova nie tylko jest aktualnym numerem 2 na świecie, ale również zarabia rocznie więcej niż 24$ za reprezentowanie najbardziej luksusowych marek świata oraz inwestowanie w różnych firmach swoich pieniędzy. Ale nawet tak niesamowita kobieta i businesswoman czasami jest chora: “Sportowcy to też ludzie, i też padają ofiarą różnych chorób. Czasami decyzja o wycofaniu się z turnieju nie jest najlepszą dla obserwatorów, ale jedyne co można robić w takiej sytuacji to myśleć o swoim zdrowiu.” 

Ta pewna siebie postawa jest najprawdopodobniej jednym z powodów, dla których Maria przetrwała tyle lat w sporcie, (gra już od 14 lat i wcale nie zamierza przestać), oraz tego, że jest jedną z najbardziej wpływowych kobiet na świecie. Jak sama przyznaje bycie kobietą w sporcie, ale też w biznesie podnosi zdecydowanie poprzeczkę i stawia większe wymagania: “Koncepcja silnej kobiety na korcie jak i poza nim była dla mnie zawsze bardzo ważna. Jestem szczęściarą, że współpracuje z ludźmi, którzy mnie popierają i wspierają.”

Dwa lata temu Porsche ogłosiło, iż ich nową, światową ambasadorką została Sharapova. Maria promuje też swoją twarzą perfumy linii Avon, których głównym celem jest dodawanie odwagi kobietom na całym świecie. Bycie silną, zdecydowaną i asertywną kobietą pomaga Marii na korcie, gdzie pokazuje czasami wręcz nadludzką waleczność i wolę wygranej. Podziwiają ją takie legendy tenisa jak John McEnroe, który nazwał Sharapovą “jedną z najlepszych zawodniczek jakie kiedykolwiek widział tenisowy świat.”

Waleczność i nieustępliwość są cechami, które Maria miała już jako mała dziewczynka, podczas swojej nauki w tenisowej akademii na Florydzie. “Starałam się żyć według moich własnych zasad, a muszę przyznać, że od zawsze były one twarde i wymagające. Od zawsze ważny był dla mnie rozwój i dorastanie, więc cały czas wyznaczam sobie nowe cele i nie chodzi tu wcale o to, aby wygrywać z innymi, tylko właśnie starać się pokonywać siebie i wszystkie swoje słabości.”

Maria nazywa swoim domem zarówno Bradenton na Florydzie jak i południową Kalifornię. Ale Bradenton nie jest jedynym miastem na Florydzie, które ją wabi i kusi. Już za kilka dni rozpocznie ona grę na turnieju w Miami, na który jak sama twierdzi co roku nie może się doczekać. Rosjanka zawsze stara się znaleźć tam czas wolny, po to, aby móc potrenować nad oceanem paddle boarding. Maria kocha też jedzenie i jest łasuchem, więc odwiedza tam swoje ulubione restauracje: Miami’s Il Gabbiano z włoską kuchnią czy Joe’s Stone Crab położoną nad samą plażą. “Nazywam Florydę swoim domem odkąd przyleciałam tu po raz pierwszy jako mała dziewczynka. To chyba najbardziej przyjazne miejsce do uprawiania zawodowo sportu ze względu na całoroczną, piękną pogodę.”

maria-sharapova-the-boca-raton-observer-magazine-april-2015-issue_6

Ta niezwykle wysoka, Rosjanka, która jest pięciokrotną zwyciężczynią Wielkiego Szlema, stała się także pierwszą Rosjanką w historii z tytułem Wimbledonu. Jej sukces z Londynu sprawił, że znalazła się na okładce magazynu Sports Illustrated i podpisała lukratywne kontrakty z firmami takimi jak: Honda, Cole Haan, Evian czy Nike. To właśnie one sprawiły, że Sharapova stała się jedną z najbogatszych sportsmenek na świecie i najbogatszą tenisistką w historii. Według magazynu Forbes za sam rok 2014 Maria zarobiła ponad 24$. Ale jej rachunek bankowy nie zawsze wyglądał tak sowicie. Sharapova urodziła się 10 miesięcy po katastrofie nuklearnej w Czarnobylu, w północnej Ukrainie. Rodzice Sharapovej żyli zaledwie 80 mil od miejsca katastrofy i musieli przeprowadzić się, aż na Syberię do miejscowości Niagań. Rodzice Marii uprawiali sport rekreacyjnie i kiedy zobaczyli, że ich czteroletnia córka odbija tenisową piłkę, zrozumieli, że ma ona talent. Zebrali więc tyle pieniędzy ile mogli i zabrali ją na warsztaty tenisowe do Moskwy, które prowadziła Martina Navratilova. “Tenis to była moja miłość od pierwszego wejrzenia. Kocham sport i tę dyscyplinę odkąd tylko pamiętam.” Navratilova zwróciła na Marię szczególną uwagę i i zasugerowała jej rodzicom, że taki talent trzeba rozwijać w USA. “Wyróżnienie od takiej sławy było dla mnie czymś niezwykłym. Szczególnie w młodym wieku jest to rodzaj podbudowania i dodania wiary w siebie.” Ojciec Marii, Yuri, pożyczył pieniądze od rodziny i kiedy Maria skończyła 7 lat wyruszyli razem do USA. Warto dodać, że oboje nie umieli wtedy w ogóle języka angielskiego. Yuri łapał jakąkolwiek dorywczą pracę, aby opłacić Marii treningi z najlepszymi szkoleniowcami. Ta inwestycja opłaciła się. Sharapova wkrótce została jedną z najmłodszych w historii zwyciężczyń Wimbledonu, miała wtedy 17 lat i zarobiła milion dolarów. To zwycięstwo rozpoczęło jej piękną karierę na korcie, ale również sprawiło, że Maria podpisywała kontrakty reklamowe, które już kilka miesięcy później doprowadziły ją na szczyt list magazynu Forbes. Ten status uczynił ją ulubienicą mediów i paparazzich, którzy podążali za nią krok w krok. W przypadku takiej gwiazdy jak Maria trudno utrzymać swoje życie w sekrecie, ale są takie aspekty, które zdecydowanie chce utrzymać tylko dla siebie. Jedną z takich rzeczy jest jej związek z tenisistą Grigorem Dimitrovem, z którym spotyka się od 2012 r. Pomimo wielu plotek na ich temat, Sharapova pozostaje zupełnie obojętna i nie komentuje tego związku. Zupełnie inaczej jest ze ścieżką jej kariery, tu Maria jest bardzo otwarta i chętnie mówi o wszystkim co z tym związane.

maria-sharapova-the-boca-raton-observer-magazine-april-2015-issue_8

Chociaż przyjechała do USA i szybko zostało tu gwiazdą i zdeterminowaną na sukces tenisistką, teraz w jej głowie są projekty biznesowe i inwestowanie. Jej linia cukierków: Sugarpova, która zadebiutowała na rynku w 2012 r. jest teraz sprzedawana w ponad 30 krajach na świecie. Maria przyznaje, że kocha słodkości i od dziecka uwielbia wszystko co z nimi związane. Maria odkryła na rynku niszę związaną z produkcją żelków i gum do żucia i zdecydowała się na śmiały ruch jakim jest założenie własnej firmy. Jest zaangażowana w każdy aspekt tej firmy, od projektowania, po marketing, po testowanie smaku i wymyślanie całego składu słodkości. “Chcę być zaangażowana we wszystko co odbywa się w tej firmie. Od początku byłam bardzo podekscytowana założeniem swojej własnej firmy i zbudowania czegoś własnego. Cały czas myślimy o nowych smakach oraz o tym z kim jeszcze Sugarpova może współpracować. Mamy już kilku kandydatów i nie mogę się doczekać, aby to ogłosić!” Firma jest reklamowana jako ukazanie słodkiej strony Marii Sharapovej. Mamy tu kilkanaście smaków, od gum do żucia, po żelki, które są pakowane w stylowe torebeczki. Firma Pinkberry, (potentat mrożonych jogurtów), używa Sugarpovej jako jeden z dodatków do swoich przekąsek. Sharapova zaczęła rozważać założenie firmy o nazwie Sugarpova, kiedy leczyła swoją kontuzję barku w 2008 r., która na długi czas wyeliminowała ją z gry. Stwierdziła wtedy, że może już nigdy nie wróci do tego sportu i może należy zacząć myśleć o innych formach spełniania się zawodowo. Wprawdzie jej powrót na światowe korty w 2010 r. pokazał wszystkim, że daleko jej do kończenia kariery, Maria i tak postanowiła zanurzyć się w świat biznesu. Dziś jej biznesowe zaangażowanie jest niemal tak samo intensywne jak to, które prezentuje na korcie. “Aby osiągnąć te wszystkie rzeczy przywiązuje ogromną wagę do stylu życia. Mam odpowiednio zbalansowaną dietę, dbam o dobry sen i codziennie staram się znaleźć czas tylko dla siebie. Kobiety zazwyczaj martwią się wszystkim dookoła, zapominając o sobie. Sugarpova jest też stworzona po to, aby pokazać, że każdej z nas należy się przerwa i chwila odpoczynku, która sprawi, że się wyluzujemy i uśmiechniemy.” Co czyni Sugarpovą jeszcze bardziej wyjatkową to to, że część dochodów na niej zarobionych jest przeznaczonych na fundację Sharapovej, która pomaga dzieciom na całym świecie spełniać ich marzenia.

Sharapova nazywa samą siebie nowoczesną kobietą, która znajduje czas na pracę charytatywną, biznes i profesjonalny tenis. “Myślę, że jestem przykładem nowoczesne kobiety. Dzisiejsze kobiety potrafią znaleźć balans między wieloma zainteresowaniami, pracą i życiem rodzinnym. To sztuka odpowiedniej organizacji i podejścia do życia.” 

Chociaż Maria nigdy nie uczęszczała do szkoły biznesowej to jednak życie i sława oraz kontrakty i współpraca z wieloma firmami nauczyły ją wiele o tym świecie. Jako ambasadorka wielu światowych marek obserwowała z boku rozwój wielu potentatów. “Wraz z pewnością osiąganą w biznesie, sama chciałam stać się kobietą tego świata i panią prezes.”

Warto dodać, że w 2014 r. Maria została współwłaścicielką firmy Supergoop, która zajmuje się produkcją kosmetyków chroniących przez szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Kto jak kto, ale Maria świetnie zna działanie promieni słonecznych, ponieważ od dziecka spędza na korcie w pełnym słońcu całe dnie. Jej jedynym kosmetycznym zabiegiem przed każdym meczem jest właśnie balsamowanie ciała i zapewnianie mu odpowiedniego nawilżenia. Jak sama przyznaje nie chce rozpraszać się na korcie używając innych kosmetyków. “Nie przepadam za mocnym makijażem nawet na co dzień i nie jestem ambitna jeśli chodzi o naukę poprawnego malowania się.” 

Ta tenisowa, międzynarodowa gwiazda, kobieta sukcesu w biznesie i w życiu prywatnym jest przykładem dla większości kobiet na całym świecie. Nawet jeśli jej sportowa kariera dobiegnie końca, mamy pewność, że Maria dalej będzie nas zaskakiwała czy to w produkcji słodkości czy kosmetyków do pielęgnacji skóry czy w reklamowaniu samochodów Porsche. “Chcę być zapamiętana nie tylko jako sportsmenka, ale także jako wzór do naśladowania. Chcę przekazywać kobietom, że mogą osiągnąć wszystko przy ciężkiej pracy i koncentracji. Im ciężej pracujesz tym więcej otwiera się przed Tobą drzwi.”

 

 

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s