Konferencja prasowa Marii po meczu II rundy wielkoszlemowego Roland Garros

Po wczorajszym awansie do III rundy wielkoszlemowego Roland Garros w Paryżu, Maria pojawiła się na konferencji prasowej, aby odpowiedzieć na pytania dziennikarzy.

Bez tytułu

Jak się czujesz zdrowotnie?

Coraz lepiej

To dobrze. Twoje dropshoty były dziś niesamowite. Czy Sven Groeneveld maczał w tym palce? Jak to się stało, że wyćwiczyłaś element tej gry tak dobrze?

To jest element mojej gry nad którym pracuje stopniowo i krok po kroku staram się wprowadzać go do gry. Myślę, że mączka jest dobrym materiałem do tego, aby to robić. To zagranie, które cały czas ćwiczę i chcę, aby stało się stałym elementem mojego stylu.

Zagrasz teraz ze Stosur na wczesnym etapie turnieju. To podchwytliwe zadanie. Jak widzisz ten mecz?

Tak, w zeszłym roku grałam przeciwko niej w IV rundzie. Nie wiem czy to aż taka duża różnica. W zeszłym tygodniu Sam wygrała turniej, jest zawsze trudną rywalką. Lubi grać na mączce  i jej styl gry bardzo odpowiada tej nawierzchni. Z drugiej strony mam przeciwko niej bardzo dobry rekord. Lubię nasze spotkania. Mam nadzieję, że po tym meczu również będę mogła to stwierdzić.

Dziś było dużo cieplej niż w poprzednich dniach w Paryżu. Jestem ciekawy jakie są Twoje przemyślenia na temat warunków na korcie centralnym?  Zauważalnie szybsze niż w I rundzie?

Myślę, że mecze o 11:00 są zawsze cięższe niż te grane w późniejszych godzinach. Warunki są inne niż w poprzednich latach, kort jest zdecydowanie wolniejszy. Jeśli chodzi o mecz I rundy to nie odczułam dużej różnicy.

Po dwóch meczach w tym turnieju jak sądzisz co w Twojej grze jest do poprawienia?

Z mojego punktu widzenia wyleczenie się z przeziębienia. W poprzednich dwóch turniejach grałam sporo meczów, a ten etap wielkiego szlema nie jest przeznaczony na wprowadzanie wielkich zmian do gry. Bardziej chodzi o utrzymanie formy, kondycji i dobrą regenerację przed kolejnymi zmaganiami.

Jakie są Twoje przemyślenia na temat nowych zasad Olimpiady i grania w Fed Cupie?

Czy są jakieś nowe zasady o których nie wiem?

Nie, nie ma żadnych

Zawsze jak o tym słyszę jestem przerażona

Chodzi mi o zmiany w zasadach ilości rozegrania spotkań w Fed Cupie, które dopuszczą do Olimpiady.

Według mnie ilość grania w Fed Cupie nie miałaby, aż tak wielkiego znaczenia, gdyby te rozgrywki były umieszczane w bardziej odpowiednich częściach sezonu. Wiele razy to podkreślam. Myślę, że ludzie, którzy układają Fed Cup nie myślą o zawodniczkach. Nie wiedzą lub nie przywiązują uwagi do tego ile granie w turniejach wymaga od nas wysiłku mentalnego i fizycznego. To okrutne ustalać Fed Cup zaledwie kilka dni po wielkim szlemie. Bezsensowne moim zdaniem. W tym roku podczas Fed Cupu spędziłam cudowny czas, ale kolejne wyznaczone zmagania są dla mnie nie do przeskoczenia.

Rafa wczoraj narzekał tu na sędziów. Czy jest jakiś sędzia, którego szczególnie nie lubisz i kiedy wychodzisz na kort myślisz sobie, Boże dlaczego akurat on? 

Nigdy nie miałam problemu z żadnym sędzią, ani na niego nie narzekałam. Przeglądając moją karierę zawsze miałam z nimi raczej dobre relacje. Przykro mi, nie wiem co chciałeś usłyszeć, pewnie coś bardziej pikentnego, (śmiech).

Sam jest trudną rywalką i ma specyficzny sposób uderzania piłki. Ty masz z nią świetny rekord. Czu Tobie odpowiada jej styl gry i sposób uderzeń?

Ona, szczególnie na mączce, potrafi tak odbijać piłkę, że jest ona bardzo ciężka w odbiorze i penetruje cały kort. Spin, który robi z forehandu i serwisu jest podchwytliwy. Używa wiele slajsów, jest dużo nietradycyjnych elementów, których używa w swojej grze, ale ja lubię z nią grać i zawsze mam z tego dużo przyjemności.

Kiedy rozpoczynałaś dziś mecz stadion był raczej pusty. Czy masz z tym problem? 

Myślę, że mecz o godzinie 11:00 w środku tygodnia jest skazany na mniejszą publiczność. Szczerze mówiąc lubię grać pierwsza, ponieważ dzięki temu znam dokładną godzinę mojego meczu i nie muszę czekać i liczyć się z przesunięciami. Kiedy grają przed tobą meżczyźni i toczą pięciosetowy pojedynek, czekanie staje się uciążliwe. Nie mam więc problemu z tym, że trybuny mogą być bardziej puste o tej porze.

Masz dzień i pół przerwy. Jak spędzasz taki czas? Oglądasz rywalki w TV czy Sven robi to za Ciebie?

Oglądam w TV cokolwiek pokazują. Tu we Francji nie pokazują podczas Roland Garros dużo rzeczy nie związanych z tenisem. Ogólnie spędzam czas na dobrej rekonwalescencji po meczach i przygotowaniu się do następnych zmagań. Oglądam też sporo męskiego tenisa.

 

 

Leave a Reply

