Maria podczas Media Day przed turniejem mistrzyń w Singapurze

Już dziś o godzinie 12:30 czasu polskiego, (19:30 czasu w Singapurze), Maria rozpocznie zmagania w turnieju mistrzyń. Jej pierwszą rywalką będzie Agnieszka Radwańska.

Tradycyjnie już, dzień przed rozpoczęciem turnieju, odbył się tzw.  Media Day, czyli dzień, w którym czołowe tenisistki pojawiają się na konferencji prasowej, udzielają wywiadów, nagrywają filmiki dla fanów i promują WTA.

Maria Sharapova na swoją konferencję prasową przyszła spóźniona. Wchodząc na salę, zobaczyła, że na jej miejscu siedzi jej własny manager Max Eisenbud. Para obróciła sytuację w żart, a Maria zapytana przez Maxa dlaczego się spóźniła, wykrzyknęła: “Musiałam wyprasować bluzkę! ;)”

569005296_Maria_Singapore_Press_Conference_013_122_234lo

Zdjęcia Marii z konferencji prasowej przed Turniejem Mistrzyń w Singapurze:

689539606_Maria_Singapore_Press_Conference_005_122_484lo

689683543_Maria_Singapore_Press_Conference_007_122_4lo

689934737_Maria_Singapore_Press_Conference_011_122_353lo

Wypowiedzi Marii z konferencji:

“Ze względu na to, iż od bardzo dawna nie zagrałam tenisowego meczu, każdy kto stanie po drugiej stronie siatki będzie dla mnie ogromnym wyzwaniem i zagrożeniem.”

“Fakt, iż mogę tu zagrać jest dla mnie wielkim postępem. Jestem zdrowa, dobrze się czuje i będę bardzo zadowolona jeśli zagram tu trzy grupowe mecze w pełni sił i walki. Chcę zagrać tu jak najlepiej potrafię i dokończyć każdy mecz we właściwy sposób, a nie poprzez kontuzję. To mój cel na te Mistrzostwa.”

“Osobiście nie bardzo interesowały mnie nazwiska, które tu zagrają. Bardziej skupiłam się na sobie, swojej formie i zdrowiu.”

“Po raz pierwszy nie czuję, aby turniej mistrzyń był tym ostatnim turniejem w sezonie. Opuściłam tak wiele turniejów ostatnimi czasy, że czuję jakby to był dopiero początek. Dlatego też zdecydowałam się na grę w finale Fed Cup. Zazwyczaj o tej porze roku myślę już o następnym poniedziałku i wakacjach. Teraz wszystko się zmieniło i jest to dla mnie nowa sytuacja oraz podejście do off seasonu.”

“Mój turniejowy rozkład w sezonie jest bardzo dobrze dobrany i mam odpowiednio dużo odpoczynku między turniejami. Nie jestem stworzona do grania 7 tygodni z rzędu. Nie wiem, czy moje ciało dałoby radę z takim obciążeniem. Myślę, że niektóre zawodniczki grają dużo, aby podnieść swoją wiarę w siebie. Ja tego nie potrzebuje. Osobiście najlepiej działa na mnie dobry wypoczynek i solidne tygodnie treningu. Owszem po przerwie popełniam na korcie więcej błędów, może nie mam takiego ogrania, ale muszę po prostu to przetrwać. Wierzę, że jeśli pokonam słabe momenty, jestem w stanie daleko zajść w każdym turnieju.”

Wywiad, którego Maria udzieliła po konferencji prasowej:

Ostatnio nie miałaś szansy zagrać wielu turniejów. Jak ciężka była dla Ciebie druga część sezonu?

To zdecydowanie nie było łatwe, nie być częścią tylu turniejów w ostatnich miesiącach. Więc dobrze się stało, że zdołałam tak szybko zakwalifikować się do turnieju mistrzyń i na spokojnie dać mojemu ciału szansę na odpoczynek i wyzdrowienie.

W pierwszym meczu grasz przeciwko Adze Radwańskiej. Oczywiście jest to trudna rywalka. Czy to dla Ciebie dziwna sytuacja nie być w tym meczu oczywistą faworytką?

Cóż, porównując ten turniej do zeszłych lat, kiedy to przyjeżdżałam ograna i w dobrej formie, teraz jest zupełnie inaczej. Obecnie jestem po prostu wdzięczna, że mogę tu zagrać i zrobiłam wszystko co mogłam, aby być zdrową. Musiałam trochę obniżyć moje oczekiwania. Mam zamiar pracować w trakcie meczu. Pozytywem jest to, że mam tu szanse zagrać trzy mecze, nie tylko jeden. Chcę je zagrać jak najlepiej potrafię i jeśli zdołam tego dokonać będę zadowolona.

Czy myślisz, że to przewaga, iż przyjechałaś tu świeża i wypoczęta, podczas gdy Twoje rywalki sporo grały?

Chciałabym, aby to działało w ten sposób. Oczywiście staram się wyciągnąć pozytywy  tej sytuacji, nie grałam od kilku miesięcy, dla dziewczyn jest to ostatni turniej w sezonie, ja czuję się jakbym go dopiero zaczynała. Jestem zmotywowana, aby dobrze tu zagrać, a potem zagrać dobrze w Fed Cupie i mieć krótki off season.

Co sądzisz o mistrzostwach w Singapurze?

Jako tenisistka przeszłam turnieje mistrzyń w wielu miastach, od Los Angeles, po Madryt, Istambuł i teraz Singapur. Myślę, że organizatorzy robią tu świetną pracę. Fani są niesamowicie zaangażowani. Postęp jaki odbył się tu przez rok jest ogromny i miło widzieć na własnych oczach jak rozwija się tenis i jego organizacja na całym świecie.

 

 

 

Leave a Reply

