Maria wygrała mecz z Kvitovą, ostatecznie jednak Rosja przegrywa w finale rozgrywek Fed Cup

Wczoraj, 15 listopada, miał miejsce ostatni dzień wielkiego finału drużynowych rozgrywek Fed Cup w Pradze. Bohaterkami finału były Rosjanki i Czeszki.

Po sobotnim dniu rozgrywek wynik między reprezentacjami wynosił 1:1. Wszystko zatem miało rozstrzygnąć się wczoraj.

Jako pierwsze na kort wyszły liderki swoich reprezentacji, czyli Maria Sharapova i Petra Kvitova. Ich mecz zaczął się o godzinie 12:00 i był niezwykle spektakularny i emocjonujący. Maria przegrała pierwszego seta, jednak w kolejnych dwóch partiach pokazała swoją ogromną klasę, waleczność i charyzmę. Sharapova w bardzo dobrym stylu wygrała kolejne dwie partie i tym samym dała Rosji przewagę 2:1 i szansę na tytuł. Maria wygrała ten mecz stosunkiem 3:6 6:4 6:2.

CTys9mIWsAAolMW

CT2lhNTWsAAGo86

CT2mZGdWoAAjE2n

CT25_aUWwAAX4AY

CT25DPlXAAAnhW8

CT26XHkWwAAQM0O

Pomeczowy wywiad z Marią:

“Petra grała fantastycznie w pierwszym secie. Była trudna do pokonania. Wchodziły jej wszystkie kątowe zagrania, świetnie serwowała. W kolejnych partiach zaczęłam lepiej czuć kort, zaczęły wychodzić mi moje ulubione uderzenia i to ja byłam tą, która narzucała styl gry i presję.”

“Myskina siedząc obok jest w stanie dostrzec więcej ode mnie, ponieważ ja uczestniczę w meczu i widzę to z innej perspektywy. Grając czujesz adrenalinę, nie rozmyślasz zbyt wiele o taktyce, chcesz po prostu wygrać, więc to miła odmiana mieć kogoś tak blisko i posłuchać jego chłodnych, rzeczowych rad.”

“Dla mnie mecz kończy się dopiero przy ostatniej piłce. Nie dbam o to z kim gram, ani gdzie. Nigdy się nie poddaje i zawsze gram do ostatniego uderzenia. Drużyna dziś wspierała mnie niesamowicie. To jest jedyny moment w sezonie, kiedy nie grasz tylko dla siebie, to wyjątkowe uczucie. Wiele osób przyleciało tu, aby oglądać nas i wspierać Rosję. Nigdy nie byłam w finale Fed Cup, to przeżycie, które będę pielęgnować do końca życia.” 

W drugim spotkaniu zmierzyły się ze sobą Anastasia Pavlyuchenkova i Karolina Pliskova. Niestety dla Rosji, Anastasia przegrała ten mecz i Czeszki wyrównały stan rywalizacji na 2:2.

W decydującym o tytule pojedynku, wystąpiły deble: Pavlyuchenkova/Vesnina vs Strycova/Pliskova. Niestety dla reprezentacji Rosji Pavlyuchenkova i Vesnina przegrały debla w trzech setach i tym samym po tytuł w rozgrywkach Fed Cup 2015 sięgnęły Czeszki.

Maria, która dopingowała koleżanki z reprezentacji po swoim meczu:

CT3bKSZW4AAD4Rn

CT3oL5uWcAAGrnl

Zdjęcia z wręczenia trofeum za drugie miejsce w Fed Cupie 2015:

CT4L7XhW4AA7zTw

CT4Lc7JWsAAK1oi

CT4Mqx_W4AAzzV4

CT4V3KRWcAADJwn

 

 

Leave a Reply

