Maria awansowała do II rundy wielkoszlemowego Australian Open

Maria dziś, 18 stycznia, rozegrała swój pierwszy mecz w sezonie 2016.

Był to pojedynek I rundy turnieju wielkoszlemowego Australian Open w Melbourne. Rywalką Marii była Japonka Nao Hibino. Mecz rozpoczął się o godzinie 19:00 czasu australijskiego, (9:00 rano czasu polskiego). Pojedynek trwał godzinę i 13 minut, Sharapova zwyciężyła wynikiem 6:1 6:3.

W pierwszym secie Maria oddała swojej rywalce tylko jednego gema. Na początku meczu Sharapova objęła prowadzenie 3:0 i konsekwentnie utrzymywała swoje podanie oraz przełamywała serwis Japonki, która nie była w stanie nawiązać walki. Piłka setowa zakończyła się dla Marii po jej udanym skrócie backhandowym zagranym przy siatce.

W drugim secie Sharapova ponownie objęła zdecydowane prowadzenie na 4:0. Przy stanie 5:2 w drugiej partii Maria straciła na chwilę koncentrację i dała rywalce przełamać swoje podanie, jednak przy wyniku 5:3 to Rosjanka ponownie przełamała serwis Hibino i tym samym wygrała cały mecz. Piłka meczowa zakończyła się po świetnie trafionym returnie forehandowym Marii.

Moment po wygraniu przez Marię meczu I rundy:

Oficjalne statystyki z meczu Marii:

image

Jak widać Sharapova miała 11 asów serwisowych przy 2 podwójnych błędach serwisowych oraz 28 bezpośrednio wygranych piłek przy 21 niewymuszonych błędach.

Zdjęcia z meczu I rundy Australian Open:

image

image

image

image

image

image

Pomeczowy wywiad:

“Minęło kilka lat odkąd grałam na tym korcie i muszę stwierdzić, że przeszedł od niesamowitą transformację. Jest to najładniejszy, drugi co do ważności kort na jakim gramy.”

“Nie grałam żadnego meczu od kilku tygodni, więc jestem zadowolona z tego jak dałam sobie radę w dzisiejszym spotkaniu.”

“Nie pamiętam mojego pierwszego meczu w Szlemie, o mój Boże, to czyni mnie dość starą. Wiem jednak, że jest to cudowne przeżycie. Mam świetne wspomnienia z Australii jako juniorka i jestem dumna, że wygrałam ten turniej jako seniorka. Zawsze o tym marzyłam.”

Leave a Reply

