Artykuł na temat Sugarpovej w magazynie Forbes

Własna firma Marii, Sugarpova, zajmująca się produkcją słodkości, żelków, gum do żucia, a w niedalekiej przyszłości również czekolady, na rynku obecna jest już ponad 3 lata i radzi sobie doskonale.

W najnowszym wydaniu biznesowego magazynu Forbes znalazł się ciekawy artykuł na temat Sugarpovej i jej przyszłości. Oto jego tłumaczenie:

Maria+Sharapova+Maria+Sharapova+Unveils+New+u8zFmaaC3hel

Maria Sharapova wprowadza do swojej firmy czekoladę, aby potroić sprzedaż Sugarpovej do kwoty 20 milionów dolarów rocznie!

Niezła suma jak na firmę, która zaczęła działalność w 2012 roku z kapitałem 500 tys. dolarów i była prowadzona tylko przez samą Sharapovą i jej managera Maxa Eisenbuda. Pomimo, że żadne z nich nie miało wcześniej doświadczenia z branżą słodyczy, to jednak udało im się wykreować firmę, która na dzień dzisiejszy jest warta 28 milionów dolarów i jest uznawana za jedną z najbardziej prestiżowych marek świata.

“Pracujemy na to, aby po zakończeniu przez Marię kariery jej życie zawodowe nadal kwitło.” powiedział Max Eisenbud podczas wywiadu w Melbourne, gdzie ta dwójka przebywa z powodu Wielkiego Szlema Australian Open. “Plan jest taki, aby Sugarpova stała się luksusową, światową marką.” Oznacza to, że duet zamierza też wprowadzić do sprzedaży akcesoria do domów, ubrania i pościel.

Sharapova, która jutro zagra z Amerykanką Sereną Williams o miejsce w półfinale wielkoszlemowego Australian Open spędziła 15 miesięcy na poszukiwaniu najlepszego wytwórcy czekolady, aby móc rozpocząć z nim współpracę. Linia czekolady od Sugarpovej z kolorowymi ustami jako logo i w różnych smakach, ma trafić do sprzedaży krótko przed French Open w maju. Sharapova zwyciężyła we French Open dwukrotnie w swojej karierze.

“Mieliśmy dobrą zabawę testując smaki– mówi Eisenbud i dodaje, że “Sugarpova ma aspiracje, aby być wiodącą marką w Europie.” Kierunek w stronę czekolady ma potroić zarobki Sugarpovej do 20 milionów dolarów rocznie w 2018 roku.

Sharapova, która ma 100% udziałów w Sugarpovej, wprowadziła do firmy 7 ważnych postaci. Eisenbud uważa, że nie było innego wyjścia, ponieważ firma stała się globalną marką.

Sharapova uważana jest za najbardziej waleczną tenisistkę w WTA. W tym tygodniu w Australii wygrała swój 600 mecz w karierze. 28 latka z Rosji stała się światową supergwiazdą po wygraniu Wimbledonu w wieku 17 lat.

Pod przewodnictwem Eisenbuda, Sharapova stała się najlepiej zarabiającą sportsmenką świata. Zarabia rocznie 30 milionów dolarów na kontraktach reklamowych z takimi markami jak: Nike, Head, TAG Heuer, Evian czy Porsche.

Podsumowując jej błysk jako gwiazdy i moc na portalach społecznościowych, (Sharapova ma 15 milionów fanów na Facebooku i jest tam najpopularniejszą tenisistką), sprzedaje co roku 5 milionów opakowań Sugarpovej. Warto dodać, że w pierwszych trzech miesiącach sprzedaży w 2012 roku, Sugarpova sprzedała się w ilości 250,000 tysięcy opakowań.

Opakowanie Sugarpovej jest 5 razy droższe od konkurencyjnej marki żelków Haribo.

Firma rozrasta się w szaleńczo szybkim tempie, dlatego też Sharapova i Eisenbud zatrudnili nowojorską firmę Marvin Traub Associates, aby dbała o codzienne wydarzenia w firmie.

“Staliśmy się zbyt globalną marką, aby kontrolować wszystko sami. Można nas zamówić na całym świecie, sklepy mamy w 30 krajach.”– mówi Eisenbud.

Jeśli tego byłoby Wam za mało, mistrzyni Australian Open z roku 2008, ma również w planach kupić luksusową firmę odzieżową. Eisenbud nie chce jednak zdradzić o jakiej marce mowa, ponieważ rozmowy są jeszcze na zbyt wczesnym etapie.

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s