Konferencja prasowa Marii po meczu IV rundy turnieju wielkoszlemowego Australian Open

Po wygranym meczu IV rundy turnieju wielkoszlemowego Australian Open w Melbourne, (wszystko na ten temat w poprzedniej notce), Maria tradycyjnie pojawiła się na pomeczowej konferencji prasowej.

image

image

Co daje Ci więcej satysfakcji: łatwe, przyjemne zwycięstwo czy trudna batalia?

Myślę, że jako zawodnik musisz po prostu zaakceptować to co jest Ci dane. Myślę, że w tym meczu było kilka wzlotów i upadków. Było dziś dla mnie proste ogrywać ją moim pierwszym serwisem i jestem z tego zadowolona. Ogólnie czuję, iż mecz był na poziomie. Wykreowałam sobie wiele okazji do ataku, czasami za bardzo wahałam się przy okazjach do szybkiego skończenia wymiany, jednak całościowo biorę ten mecz za dobry w moim wykonaniu.

Miałaś świetne serwisy w odpowiednich momentach. Czy to dziś było kluczem do wygranej?

Myślę, że serwowałam dziś bardzo dobrze, miałam dobre uplasowanie piłki, znajdowałam linię, to było kluczowe w tym meczu.

Popełniłaś dziś też sporo błędów. Jak naprawisz to do kolejnego meczu?

Musiałam być dziś agresywna. Uważam, że jest różnica w popełnianiu właściwych błędów i tych bardzo złych. Dziś, czasami za bardzo chciałam atakować i za szybko kończyć akcję. Tak naprawdę ważne jest przekonanie, że te popełnione błędy to różnica kilku milimetrów i wszystko jest do skorygowania.

W poprzedniej rundzie miałaś 16 asów, dziś 21. To Twoje najlepsze wyniki w karierze. Czy serw to coś nad czymś szczególnie pracowałaś?

To coś nad czym szczególnie dużo pracuje od czasu mojej operacji barku. Przechodziłam przez wiele etapów, uczyłam się serwować na nowo, starałam się znowu odkryć dobre tempo. Znalezienie dobrego balansu w utrzymaniu barku w prawidłowej pozycji, co z kolei sprawiło, że mogę grać tyle meczów bez bólu, było wymagającym zadaniem. W zeszłym roku rzeczywiście starałam się jeszcze udoskonalić podanie, ale myślę, że wszyscy próbują nieustannie poprawiać swój styl gry i jego elementy, więc nie robi to wielkiej różnicy. Każda z nas chce być lepsza o te kilka procent.

Co sądzisz o jej grze? Myślisz, że ona będzie następną, ważną zawodniczką w WTA?

Cóż, myślę, że ona już udowodniła to, że tak jest. Zwyciężyła z wieloma zawodniczkami z czołówki, wygrała ważne turnieje. Ona nie stara się dobić do czołówki, tylko już w niej jest. Ma bardzo dobry styl gry, wiele ludzi porównuje ja do Martiny Hingis. Osobiście myślę, że one są podobne tylko z technikini uderzeń, na korcie podczas gry zachowują się jednak inaczej. Belinda ma kilka charakterystycznych uderzeń i było miło w końcu poznać je na korcie osobiście. Myślę jednak, że jej rezultaty powiedzą w przyszłości same za siebie i nie trzeba jej reklamować.

Następny mecz z Sereną Williams. Jak radzisz sobie z wyrzuceniem z głowy niechlubnego rekordu z nią? Przed meczem myślisz, że to nowa historia czy analizujesz co zawsze robiłaś nie tak?

Tak, analizuje co mogę zrobić lepiej. Zawsze staram się poprawiać, być lepsza na korcie. Jestem w ćwierćfinale wielkiego szlema. Nie ma powodu dla którego miałabym nie starać się ulepszyć mojej gry i nie mieć motywacji. To szlem, tu nie ma łatwych pojedynków, mecz z Sereną będzie bardzo trudny, ale niczego innego na tym etapie turnieju bym się nie spodziewała.

Jest tu tenisistka, która dostała za Ciebie miejsce w turnieju w Brisbane i jest tu w IV rundzie. Wiesz coś o niej? To Rosjanka.

Nie widziałam za dużo jej gry. Tylko kilka piłek. Czy to ona grała tu z Errani w I rundzie?

Tak

Widziałam więc kilka piłek w TV. To Rosjanka i definitywnie muszę zwrócić na nią większą uwagę.

Czy kiedykolwiek w Twojej karierze mecz zakończył się challengem?

Chyba nie. System challengu jest już na kortach światowych od kilku lat, ale takie zakończenie jeszcze mi się nie przytrafiło.

Leave a Reply

