Konferencja prasowa Marii po meczu ćwiercfinałowym turnieju Australian Open

Maria wczoraj, 26 stycznia, przegrała ćwierćfinałowe spotkanie turnieju wielkoszlemowego Australian Open w Melbourne przeciwko Serenie Williams. Po meczu pojawiła się na konferencji prasowej:

image

image

Trudny mecz. Przemyślenia na temat tego co poszło nie tak?

Ona grała bardzo agresywnie. Kiedy udawało mi się doprowadzić do dłuższej wymiany nie poruszałam się za dobrze do przodu, nie znajdowałam odpowiednich kątów. Ona miała też dziś niesamowicie skuteczny return.

Powracając do meczu myślami, uważasz, że mogłaś zrobić coś inaczej? Pierwszy set był zacięty.

Myślę, że gdyby udało mi się doprowadzić do stanu 5:5, emocje byłyby zupełnie inne. Być może nie zaczęłaby tak świetnie drugiego seta. Przy stanie 5:5 po moim trudnym, ale wygranym gemie jej mentalność byłaby inna. Ona jednak za dobrze returnowała i nie dawała mi cienia nadziei na łatwe zdobycie gema

Wspominałaś o jej pewności siebie. Serena miała jednak słaby początek meczu. Co sobie wtedy myślałaś? Dlaczego nie byłaś w stanie utrzymać przewagi, którą uzyskałaś na początku?

Wynik wynosił zaledwie 2:0, nie jest to zbyt wielka zaliczka…

Ale zawsze coś

Tak, ale w meczu należy wygrać dwa sety, a nie gemy. Tu nie chodzi o wygranie pierwszego czy środkowego punktu, wszystko toczy się przy ostatniej piłce…

Czy masz poczucie, że Twój poziom znacznie spadł po pierwszym secie? Szczególnie, kiedy ona wezwała na kort lekarza.

Chodzi o początek drugiej partii?

Tak

Z tego co pamiętam zaserwowała wtedy 4 ogromne serwisy. Nie wyglądało na to, aby coś jej dolegało

Chodzi mi o to czy Twój poziom od tego momentu znacznie spadł?

W tym gemie przy jej serwisach nie było wiele do zrobienia z mojej strony. Świetnie znajdowała linię, robiła to z ogromną siłą. Była nie do zatrzymania.

Jak myślisz co musisz zmienić w swojej grze, aby w końcu zmienić fatalny bilans spotkań z nią. Musi być przecież jakiś sposób na Twoją wygraną.

Muszę dalej kreować sobie okazję na grę z nią. Starać się dochodzić do momentu w turnieju, kiedy będę mogła widzieć ją po drugiej stronie siatki. Nie zaprzestać poszukiwań do wygrania z nią. Jeśli nie będę miała szansy z nią zagrać, nie będę miała okazji do poprawy.

Czy czujesz, że warunki były dziś na korcie zupełnie inne? Ostatnie dwa mecze grałaś pod dachem. Dziś było gorąco, słonecznie i grałyście na powietrzu.

Cóż, z pewnością było czuć różnicę po poprzednich pojedynkach, które grałam pod dachem. Zupełnie różne środowisko i warunki gry. Jeśli chodzi o upał to czułam się dobrze. Trenowałam tu w słońcu i upałach od kilku dni, więc zdążyłam się przyzwyczaić. Energetycznie również czułam się dobrze, nie grałyśmy długich wymian.

Jakie są Twoje plany pomiędzy Australian Open a Indian Wells?

Zamierzam do końca wyleczyć moje ramię. To bardzo ważne w perspektywie całego sezonu. Jadę też do Moskwy. Będę częścią drużyny, ale raczej nie będę grała. Szczerze mówiąc nie widzę się w żadnym turnieju przed Indian Wells.

W poprzednim meczu miałaś 21 asów. Czy myślisz, że grając z Sereną na Twoich barkach spoczywa więcej presji, bo ona świetnie returnuje i czyta Twój serwis?

Jeśli serwujemy przeciwko komuś 180 km/h to jest to as. Serena taki serwis niszczy swoim returnem, który jest jej największą siłą. To powód dla którego serwis nie jest aż taką bronią grając z nią.

Jak bardzo jest dla Ciebie frustrujący fakt, iż nie możesz sobie z nią poradzić?

Cóż, przyznaję jest to frustrujące. Ale również motywujące. Ciężko jest siedzieć tutaj 30 minut po meczu i o nim rozmawiać.
To motywujące, bo ona jest w tej chwili na innym poziomie. Ona sprawia, że chcesz pracować, nie masz wyjścia jeśli chcesz nawiązać z nią walkę.

Myślisz, że ktoś może ją tu jeszcze pokonać?

Nie mam pojęcia. Dlatego właśnie gramy tu mecze, nigdy do końca nie wiadomo co się wydarzy.

Leave a Reply

