Maria przyznała się do zażywania leku o nazwie Meldonium!

Maria Sharapova wczoraj, 7 marca 2016 roku, pojawiła się na specjalnie zorganizowanej przez nią konferencji prasowej. Konferencja odbyła się w jednym z bardziej prestiżowych hotelów w Los Angeles: The LA Downtown Hotel.

Informacja o nadzwyczajnej konferencji prasowej pojawiła się na oficjalnej stronie Marii w niedzielę 6 marca. Wszyscy fani Marii oraz tenisa czekali na nią z wielką niecierpliwością, ponieważ zdawali sobie sprawę, że Sharapova zamierza ogłosić coś bardzo ważnego. Nigdy bowiem w przeciągu swojej długiej kariery Rosjanka nie zwoływała specjalnej konferencji prasowej, która odbywałaby się poza turniejem tenisowym.

Na wczorajszej konferencji, Maria Sharapova ogłosiła iż: nie przeszła testu na doping, który został jej zrobiony w trakcie wielkoszlemowego turnieju Australian Open, 26 stycznia 2016 roku.W organizmie Marii został wykryty lek o nazwie Meldonium, który został zakazany do użycia przez sportowców od 1 stycznia 2016 roku.

Oto oficjalne oświadczenie Marii:

“Chciałam, abyście dowiedzieli się, że kilka dni temu dostałam list od ITF, który powiedział mi, że nie przeszłam pozytywnie testu na doping podczas Australian Open. Nie zdałam tego testu i biorę za to pełną odpowiedzialność. Przez ostatnie 10 lat dostawałam od lekarza mojej rodziny lekarstwo o nazwie Mildronate. Po dostaniu listu przez ITF odkryłam, że ma on również inną nazwę, Meldonium, o czym nie wiedziałam wcześniej. To bardzo wazne, abyście zrozumieli, że przez te 10 lat brałam ten lek legalnie. Lek ten nie był na zakazanej liście WADA, (organizacja zajmująca się dopingiem w sporcie). Jednak 1 stycznia 2016 roku reguły uległy zmianie i Meldonium stało się zakazaną substancją o czym nie miałam pojęcia. Dostałam ten lek od lekarza z powodu kilku problemów medycznych, z którymi zmagałam się w 2006 roku. Praktycznie co miesiąc łapałam przeziębienia, miałam też złe wyniki EKG , niedobory magnezu oraz wskazania do cukrzycy, z którą zmagały się osoby z mojej rodziny. Wiem, że spotkają mnie teraz konsekwencje i nie chcę tak kończyć mojej kariery. Chciałabym dostać jeszcze szansę grania. Wiem, że większość z Was myślała, że ogłoszę dziś zakończenie kariery, ale nie zrobiłabym tego w hotelu w Los Angeles na tym niezbyt ładnym dywanie.”

W trakcie konferencji Maria powiedziała również:

“22 grudnia 2015 roku dostałam od WADA mail informujący o zmianach, które nastąpią w przyszłym roku oraz link z listą leków zakazanych. Nie otworzyłam go jednak i nie sprawdziłam aktualizacji na rok 2016.”

“To ważne, aby mieć przy sobie świetnych współpracowników, trenerów, doktorów, ale na koniec dnia to Ty sam za wszystko odpowiadasz”

“To było dla mnie ważne, aby pojawić się przed Wami wszystkimi o szczerze o tym opowiedzieć. Przez całą moją karierę byłam otwarta i szczerze wyrażałam swoje opinie. Popełniłam ogromny błąd, zawiodłam swoich fanów, zawiodłam sport, który uprawiam od 4 roku życia i który darzę głęboką miłością.”

Generated by  IJG JPEG Library

Tennis player Maria Sharapova addresses the media at The LA Hotel Downtown on March 7, 2016 in Los Angeles, California. Sharapova, a five-time major champion, is currently the 7th ranked player on the WTA tour. Sharapova, withdrew from this week’s BNP Paribas Open at Indian Wells due to injury.

Tennis player Maria Sharapova addresses the media at The LA Hotel Downtown on March 7, 2016 in Los Angeles, California. Sharapova, a five-time major champion, is currently the 7th ranked player on the WTA tour. Sharapova, withdrew from this week’s BNP Paribas Open at Indian Wells due to injury.

Tennis player Maria Sharapova addresses the media at The LA Hotel Downtown on March 7, 2016 in Los Angeles, California. Sharapova, a five-time major champion, is currently the 7th ranked player on the WTA tour. Sharapova, withdrew from this week’s BNP Paribas Open at Indian Wells due to injury.

 

 

 

Leave a Reply

