Zakończenie pierwszego etapu kursu Harvard’s Business Executive Program

Jak pisałam w poprzednich notkach, Maria Sharapova została tymczasową studentką najbardziej prestiżowej uczelni na świecie: Uniwersytetu Harvard w Bostonie.

Maria jest aktywną uczestniczką kursu dla biznesmenów i przedsiębiorców: Harvard’s Business Executive Program, który ma pomóc jej w rozwoju własnej firmy, Sugarpovej.

Kurs jest podzielony na dwa etapy. I etap, trwał w dniach, 26 czerwca- 1 lipca, natomiast II etap będzie trwał od 10 do 15 lipca.

Maria zakończyła wczoraj, 1 lipca, uczestnictwo w I etapie kursu i jak sama podkreśla było to dla niej niezwykłe przeżycie dzięki któremu wiele nauczyła się jako prezes działającej na całym świecie firmy.

Sharapova dzieliła się z fanami swoimi przeżyciami jako studentka na swoich portalach społecznościowych, głównie na swojej aplikacji na smartphony i iphony, (pierwsze dni kursu są opisane przeze mnie w poprzedniej notce).

Poprzez posty Marii na twitterze czy jej aplikacji mogliśmy zobaczyć, jak bardzo Sharapova cieszy się swoim studenckim życiem. Maria mieszkała w harvardzkim akademiku, jadła na studenckiej stołówce i swój czas wolny spędzała w studenckim kampusie.

Maria na harvardzkiej stołówce, dnia 29 czerwca:

Instagram Marii. Maria i jej pokój w akademiku:

Dorms…the few hours which you actually spend in them.

A photo posted by Maria Sharapova (@mariasharapova) on

Filmiki z aplikacji Marii dostępnej w sklepie Google, (ze względu na prawa autorskie udostępniam tylko screeny i moje tłumaczenie):

“Cześć kochani. Trzeci dzień szkoły! Jestem bardzo podekscytowana! Dziś będziemy rozmawiać o moich ulubionych biznesowych przypadkach.”

https://pbs.twimg.com/media/CmHly-gUkAQ9oIy.jpg

“Dzień dobry, dzień dobry. To moje śniadanie: dwa kawałki kiwi i kawa. Cały czas się uczę, na dzisiejszy wieczór musimy umieć nowe przypadki biznesowe. 7 godzin snu i pełny dzień nauki przede mną, życzcie mi powodzenia :)”

“Dzień dobry kochani. Kolejny dzień w szkole. Kolejna pobudka o 5:30 rano, juhu🙂 A więc, zostaliśmy podzieleni na małe grupy, siedmioosobowe. Wybrałam temat Produkty i Marketing. Regułą tego kursu jest to, iż w ostatni dzień reprezentant grupy ma opowiedzieć o danym produkcie i swojej firmie i moja grupa zdecydowała, że będzie to Sugarpova. Wierzcie mi to nie był mój wybór😉 Wczoraj cała grupa zadawała mi mnóstwo pytań, pisaliśmy wszystko na tablicy, przygotowywaliśmy prezentację. Będę musiała to wszystko przedstawić publicznie, ogromna odpowiedzialność. Nad tym właśnie pracuję od 5:30 rano, ale kawa pomoże mi przez to przejść. Pozdrawiam :)”

” Jestem w trakcie przerwy. Popatrzcie na tego małego króliczka. Mieliśmy dziś bardzo trudne przypadki, tyle liczb do zapamiętania, tyle wykresów i tabelek. Czuję, że muszę zjeść słodycze, aby naładować się pozytywną energią po tych wykładach :)”

Twitter Marii:

Jak wspominała Maria w filmiku na swojej aplikacji, w ostatni dzień kursu, 1 lipca, prowadziła prezentację przed całą swoją grupą i profesorami na temat Sugarpovej.

Twitter Marii:

“Witajcie. Chciałam Wam opowiedzieć o mojej prezentacji. To było bardzo zabawne przeżycie, wykonywać prezentację na temat produktu, o którym tyle wiem, ale równocześnie bardzo się stresowałam, ponieważ stanie przed 55 ludźmi, z różnych przedsiębiorstw, którzy doskonale wiedzą co robią i są szczerzy i konkretni w zadawaniu pytań jest bardzo wymagające. To było dla mnie pouczające przeżycie, mogłam spojrzeć na moją firmę z innej perspektywy. Posłuchać co biznesmeni z całego świata mają na jej temat do powiedzenia. Jednak ogólnie myślę, że prezentacja poszła bardzo dobrze. Ten tydzień był bardzo ekscytujący, to było wspaniałe przeżycie i już nie mogę się doczekać kolejnego tygodnia. Teraz jednak mam ochotę na drinka i chcę cieszyć się weekendem ;)”

Instagram Marii:

Bez wątpienia kurs na Harvardzie był dla Rosjanki świetnie spożytkowanym czasem. Maria po raz kolejny udowodniła, że jest niezwykle silną i mądrą kobietą, która nawet najbardziej niekorzystną dla siebie sytuację potrafi przekuć w coś dobrego.

II etap kursu Harvard’s Business Executive Program startuje 10 lipca🙂

 

 

 

Leave a Reply

