CAS redukuje zawieszenie Marii! Sharapova może wrócić na kort już w kwietniu 2017 roku!

Zgodnie z wcześniejszymi oświadczeniami CAS, (Court of Arbitration for Sport), wraz z nadejściem pierwszego tygodnia października, otrzymaliśmy w końcu, długo wyczekiwaną decyzję w sprawie redukcji zawieszenia Marii Sharapovej od profesjonalnej gry w tenisa.

7 marca 2016 roku Maria Sharapova na specjalnie zorganizowanej przez siebie konferencji prasowej przyznała, iż podczas Australian Open 2016 nie przeszła testu antydopingowego. Sharapova przyjmowała przez ostatnie 10 lat całkowicie LEGALNĄ substancję o nazwie Meldonium. Lekarstwo to zostało zakazane do spożycia dopiero 1 stycznia 2016 roku.

W dniu 7 czerwca 2016 roku, ITF, (International Tennis Federation), nałożył na Sharapovą karę dwuletniego zawieszenia od profesjonalnej gry w tenisa.

14 czerwca 2016 roku Maria wniosła apelację do CAS, (Court of Arbitration for Sport), o całkowitą kasację lub redukcję swojego zawieszenia.

Dziś, 4 października 2016 roku, po wielu, długich miesiącach oczekiwania Maria Sharapova oraz wszyscy jej bliscy i fani dostali w końcu ostateczną odpowiedź na pytanie, kiedy Maria powróci na światowe korty?

Maria Sharapova wygrała apelację złożoną do CAS. Court of Arbitration for Sport postanowiło ZREDUKOWAĆ ZAWIESZENIE MARII O 9 MIESIĘCY! Oznacza to, że Maria będzie mogła powrócić na światowe korty 26 kwietnia 2017 roku, a nie jak planowało i chciało ITF, dopiero 26 stycznia 2018 roku.

ct7pqs7wyaiekwe

‘”Panel uważa, iż Maria naruszyła światowe zasady antydopingowe, ale nie zauważamy jej wielkiej winy. Maria złamała kilka zasad, dlatego myślimy, iż 15 miesięcy zawieszenia będzie wystarczającą karą.”

Jest to wielki sukces Marii oraz ekipy, która współpracowała z nią przez cały ten czas.

Oficjalne oświadczenie Marii na Facebooku:

kvlaklaksl

“Cześć SharaFamily!

W marcu przeszłam przez najtrudniejsze momenty w swojej karierze, kiedy dowiedziałam się o swoim zawieszeniu, aż do teraz, jednego z najlepszych dni w moim życiu, kiedy dowiedziałam się, że mogę powrócić na kort w kwietniu.

Coś co kocham całym sercem, zostało mi odebrane i czuję się świetnie, że to znowu do mnie powróci. Tenis to moja pasja i bardzo za nią tęskniłam. Odliczam dni do mojego powrotu na kort.

Wzięłam nauczkę z tej sytuacji i mam nadzieję, że ITF również. CAS powiedział, że nie zgadza się z wieloma konkluzjami do których doszło ITF…

Od początku brałam odpowiedzialność za zażywanie przez ostatnie 10 lat suplementu, który jest nielegalny od zaledwie kilku miesięcy. Nauczyłam się, że inne Federacje informują  swoich zawodników w sposób o wiele lepszy i bardziej profesjonalny o zmianach na liście leków zakazanych, zwłaszcza w zachodniej Europie gdzie Meldonium jest brane przez milionów ludzi.

Teraz, kiedy proces dobiegł końca mam nadzieję, że ITF i inne ważne, tenisowe federacje nauczą się postępować tak jak inne Federacje tak, aby inni tenisiści nie musieli przechodzić przez to co ja.

Do moich fanów: dziękuję Wam bardzo za bycie ze mną w każdej minucie tej trudnej sytuacji. Podczas tego czasu nauczyłam się co oznacza słowo fan.Jestem prawdziwą szczęściarą, że mam obok siebie takich ludzi.

Wracam za niedługo i nie mogę się doczekać!

Z miłością Maria”

Oto oficjalne stanowisko Court of Arbitration of Sport. Zawiera ono 48 stron z niesamowicie ważnymi i ciekawymi informacjami na temat Marii i jej przyjmowania leku Meldonium oraz uzasadnienie przez CAS swojej decyzji:

http://www.mariasharapova.com/wp-content/uploads/Sharapova-Statement-of-Facts.pdf

 

 

 

 

5 thoughts on “CAS redukuje zawieszenie Marii! Sharapova może wrócić na kort już w kwietniu 2017 roku!

  1. Mam jeszcze pytanie dotyczące sztabu szkoleniowego Marii. Wiesz czy wszyscy jej współpracownicy zostali z nią na czas zawieszenia czy może podjęli pracę z innymi tenisistami?

Leave a Reply

