Maria w programie “Charlie Rose Show”

Proces w sprawie naruszenia przez Marię Sharapovą zasad antydopingowych oficjalnie dobiegł do końca. Wczoraj,  4 października, Court of Arbitration for Sport zadecydował, iż redukuje dwuletnie zawieszenie Rosjanki o 9 miesięcy, (wszystko na ten temat w poprzednich notkach).

Maria, informację o tym, iż CAS zredukował jej zawieszenie otrzymała kilka dni wcześniej, w piątek 30 września.

Koniec procesu oznacza, że Maria Sharapova może w końcu głośno i publicznie wypowiadać się na temat całej sprawy.

Dzięki temu Sharapova wczoraj, w dzień ogłoszenia werdyktu przez CAS, pojawiła się w programie Charlie Rose Show.

Charlie Rose Show to amerykański program w stylu talk show, w którym jeden z najsłynniejszych i najbardziej cenionych dziennikarzy telewizyjnych, amerykanin Charlie Rose, przeprowadza ze sławnymi politykami, sportowcami i biznesmenami wywiady.

Program kręcony jest w Nowym Jorku, w którym Maria przebywa od niedzieli 2 października.

Oto link do oficjalnej strony programu Charlie Rose Show w którym można obejrzeć i posłuchać wywiad w całości.

https://charlierose.com/videos/29196

ct8k9p6wyaaepn

390e1a7de32bd8e9e0ded4d8eb48f7f9

23ebe75f97cc5681357106d97996b2b1

Ważniejsze fragmenty wywiadu:

“Piątkowy poranek był pięknym dniem dla mnie, mojej rodziny i przyjaciół. Byłam w sypialni, kiedy dostałam list od CAS. Krzyczałam do mamy, która była piętro niżej, że wracam. Przez ostatnie 7 miesięcy byłam silna, musiałam być. Ale kiedy powiedziałam Mamie, że wracam, przytuliłam się do niej i byłam wtedy bardzo emocjonalna.”

“Przechodziłam setki emocji odkąd dowiedziałam się o tym, że przyjmowałam nielegalną substancję. Czułam złość, niedowierzanie, smutek. Ale znalazłam w sobie emocje, które były ponad to. Wiedziałam, że nigdy nie zamierzałam nikogo oszukać, że od początku byłam szczera. To poczucie, że jestem uczciwa, pomogło mi przez to przejść i znaleźć w sobie emocje, które sprawiały, że czułam się dobrze w tej sytuacji.”

“Kiedy w marcu dostałam wiadomość o niezdanym teście antydopingowym byłam w ogromnym szoku. Przez 10 lat brałam substancję, która była całkowicie legalna. Przeszłam ogromną ilość testów medycznych, miałam wtedy zaledwie 18 lat. A tu nagle znalazłam się w pokoju z listem, w którym jestem informowana, że zażywam nielegalny lek. Zastanawiałam się jak to jest możliwe, że o tym nie wiedziałam? Jest tyle sposobów na informowanie o takich sprawach. Zażywanie tego leku było dla mnie rutyną, nawet przez myśl mi nie przeszło, że może on być uznany za nielegalny. Ciągle dostawałam potwierdzenia z kliniki w Moskwie, że lek jest dozwolony.”

“Przez te 10 lat nie wiedziałam, że tek lek nazywa się Meldonium. Znałam tylko jego nazwę Mildronate. Kiedy w marcu dostałam list i było w nim napisane Meldonium byłam zdziwiona i zastanawiałam się co to jest? Musiałam wejść w Google i wyszukać informacje na ten temat.”

“W zachodniej Europie lek ten jest normą, biorą go miliony ludzi, również moi dziadkowie.”

“Nigdy, nawet przez sekundę nie uważałam tego leku za coś co miało mi pomóc w mojej grze. W Rosji Meldonium jest jak Aspiryna. Brałam go ze względu na częste przeziębienia, nieregularne EKG. Zawsze brałam go według zaleceń lekarza.”

“Informowanie przez ITF o tym, iż Meldonium będzie zakazane od 2016 roku było fatalne. Nie było żadnej konkretnej wiadomości na ten temat. Dostałam link, w którym był zbiór reklam, ulotek i życzeń świątecznych. W żadnej innej federacji sportowej informowanie o wpisaniu leku na listę zakazaną nie byłoby tak nieumiejętne.”

“Nie dostałam ani jednego ostrzeżenia od ITF.  A oni chcieli mnie skazać na cztery lata zawieszenia. Byłam przesłuchiwana po raz pierwszy przez trybunał w całości powołany przez ITF. Ludzie przed którymi zeznawałam byli wybrani przez ludzi, z którymi prowadziłam walkę. Oni nazwali to przesłuchaniem neutralnym. W moim odczuciu neutralny był tylko CAS.”

“ITF nie spełniło swojej roli. Od samego początku byłam szczera. Trzy dni po otrzymaniu listu od ITF zwołałam konferencję prasową, na której przyznałam się do rzeczy, w których zawiniłam. Jestem z tego dumna. Nie chciałam okłamywać ludzi i mówić im, że jestem kontuzjowana. Powiedziałam samą prawdę. Byłam to winna fanom, którzy wstają na moje mecze w środku nocy i umierają na nich z nerwów.”

“Przez te 7 miesięcy uświadomiłam sobie jak wielki wpływ miała moja kariera ma miliony ludzi na całym świecie. Codziennie dostawałam wiadomości od tenisistów i ludzi z różnych branży, iż nie zasługuję na taką karę, że nie zrobiłam nic złego. Setki tysięcy osób okazało mi wsparcie.”

“Nike miał na początku dość twarde i nieprzychylne zdanie. To było dla mnie trudne, ponieważ współpracuje z nimi odkąd skończyłam 11 lat, są dla mnie jak rodzina. Byli dość agresywni w swoim oświadczeniu po mojej konferencji prasowej. Wzięłam to bardzo personalnie. Zabrało mi trochę czasu zanim z nimi porozmawiałam. Rozmowa przebiegła jednak bardzo pozytywnie. Reszta sponsorów była dla mnie bardzo przychylna.”

“Nie ważne jaką karę bym dostała i tak wróciłabym na kort. Nawet po 4 latach,”

“Noc po tym jak dostałam list od ITF była chyba najdłuższą w moim życiu. Z desperacji zapisałam się wtedy do klubu fitness i zaraz po tym zadzwoniłam do trenera, że jednak tam nie pójdę. Jednak rano obudziłam się i stwierdziłam, że nie ma dla mnie rzeczy niemożliwych, że muszę przekroczyć granice. Poszłam na zajęcia, na których zresztą byłam bardzo przeciętna i nie miałam w ogóle energii. Zajęcia te zainspirowały mnie jednak do codziennych ćwiczeń pomimo sytuacji w jakiej byłam.”

“W kwietniu 2017 dostanę najpiękniejszy prezent na 30-ste urodziny.”

“Przesłuchanie w CAS miało dla mnie zupełnie inny charakter. Powiedziałam sobie: tu na szali jest moja kariera, muszę coś z tym zrobić.”

“Urodziłam się, po to, aby być waleczną. Jestem wojowniczką w każdym aspekcie mojego życia.”

“Jestem dla siebie bardzo wymagająca. Wymagam od siebie bardzo wiele.”

“Po powrocie na kort każdy mecz będę traktowała jak finał w Wielkim Szlemie. Nie myślę o konkretnym tytule, chcę grac i wygrywać.”

“Otworzyłam wszystkie listy od ITF w 2015 roku. W żadnym z nich nie było nawet mowy o Meldonium i jego nadchodzącym zakazie w 2016 roku.”

“W listopadzie 2015 roku grałam finał FED CUP, jest to jedna z najważniejszych imprez ITF, byłam testowana przez WADA setki razy. ITF nawet jednym słowem nie dało mi znać, że coś jest nie tak. Nie dało mi żadnych wskazówek.”

 

 

 

 

 

Leave a Reply

