Maria w programie TODAY SHOW

W związku z tym, iż proces odnośnie Marii i jej naruszenia zasad antydopingowych oficjalnie dobiegł końca we wtorek 4 października, (wszystko na ten temat w poprzednich notkach), Sharapova może w końcu głośno i publicznie wypowiadać się na temat całej sprawy.

Maria przebywa obecnie w Nowym Jorku, gdzie udziela całej serii wywiadów dla najważniejszych i największych stacji telewizyjnych w USA.

Po wtorkowym pojawieniu się w programie “Charlie Rose Show”, (wszystko na ten temat w poprzedniej notce), Maria wczoraj, 5 października pojawiła się w programie TODAY SHOW.

ererererer

TODAY SHOW to amerykański program telewizyjny nadawany każdego poranka na żywo w stacji NBC. Jest uznawany za najpopularniejsze poranne show w Stanach Zjednoczonych. Program jest kręcony w wieżowcu GE Building położonym w kompleksie Rockefeller Center na Manhattanie.

Oto wywiad z Marią z programu TODAY SHOW nadawanego 5 października 2016 roku:

“Kiedy w marcu dostałam wiadomość od ITF, że naruszyłam zasady,  moją pierwszą myślą było: muszę opowiedzieć o tym światu, muszę przedstawić historię taką jaką była naprawdę. Zrobiłam to po zaledwie kilku dniach. Jestem z tego dumna. Nie wypieram się ani jednego słowa z tej konferencji, od początku mówię tylko prawdę.”

“Kara dwóch lat za uczciwy, niecelowy błąd? Nie sądzę, że ta długość dobrze odzwierciedla to co zrobiłam. Przyznałam się do błędu, od początku wiedziałam też, że muszę ponieść konsekwencje. Wiedziałam też, ITF powinien lepiej spełnić swoje zadanie w poinformowaniu mnie o wprowadzeniu leku na listę substancji zakazanych. Brałam ten lek przez 10 lat i był on całkowicie legalny. Jednego dnia lek ten był wporządku, a następnego został zakazany. Nie było żadnej komunikacji między mną a ITF, nie było żadnych wiadomości, maili. Wiem, że inne Federacje na bieżąco informowały zawodników o zmianach.”

“Najmniejszą karą jaką mogłam dostać to rok. CAS zredukował zawieszenia o rok w stosunku do ITF, ale później dodał 3 miesiące, ponieważ moją winą było zaniedbanie w postaci braku komunikacji z managerem i mocniejsze naciskanie go na to, aby sprawdził dokładnie listę leków dozwolonych i zakazanych do spożycia.”

“6 ostatnich spraw ITF włącznie z moją zostało całkowicie naprawione przez CAS. To świadczy o tym, że ITF działa niepoprawnie i popełnia dużo błędów.”

“Myślę, że od zawsze byłam szanowana w środowisku tenisowym i sportowym. Wszyscy wiedzą, że jestem fighterką, że ciężko pracuje, nie poddaje się. Moja postawa miała wpływ na wielu ludzi. Przez ostatnie 7 miesięcy naprawdę się o tym przekonałam. Ludzie podchodzili do mnie na ulicach, lotniskach, w sklepach, mówiąc, że nie mogą doczekać się mojego powrotu na korty.”

“Już wcześniej spotykałam się z buczeniem na korcie. To część sportu, ludzie mają różne reakcje, oczekiwania. Uwielbiam to, to dodaje więcej presji i smaczku do naszego sportu.”

“Moim celem jest powrót do najlepszej formy. Odkąd dostałam list od ITF w marcu, wiedziałam, że nie będę grała co najmniej przez rok. Wiedziałam, że muszę nastawić moje myślenie na właściwe tory. Mój powrót na korty będę traktowała jako nową karierę. Nie mogę się doczekać tego momentu. Jestem głodna zwycięstw.”

“Będę rozmawiała z moimi lekarzami o tym czy istnieje lekarstwo, które jest legalne i może pomóc mi w moich kłopotach zdrowotnych tak jak robiło to Meldonium.”

“Nauczyłam się, że jestem w stanie znieść nawet najgorszą i najtrudniejszą sytuację w życiu. Mam przed sobą wiele lat gry i wiele do osiągnięcia. Jestem szczęśliwa.”

 

 

Leave a Reply

