Maria w magazynie Le Parisiene! 

Powrót Marii Sharapovej na światowe korty zbliża się wielkimi krokami. 

Już za 11 dni, (26 kwietnia) w Stuttgarcie, Sharapova rozegra swój pierwszy mecz tenisowy po piętnastomiesięcznej przerwie, i tym samym będzie główną aktorką jednego z największych wydarzeń sportowych tego roku. 

Powrót Sharapovej do rozgrywek tenisowych elektryzuje media z całego świata. 

Le Parisien, jeden z najpopularniejszych i najbardziej poczytnych dzienników we Francji poświęcił w najnowszym numerze miejsce Marii Sharapovej. 

Sharapova nie tylko znalazła się na okładce, ale również udzieliła francuskiemu dziennikowi ekskluzywnego wywiadu oraz brała udział w sesji zdjęciowej, z której trzy zdjęcia znalazły się na łamach Le Parisiene. 

Okładka najnowszego dziennika Le Parisiene:

Zdjęcia zrobione Marii specjalnie na potrzeby Le Parisiene:

Wypowiedzi Marii z artykułu w Le Parisiene:

Nie grałam 15 miesięcy. Spełniłam wszystkie warunki zawieszenia. Odbyłam swoją karę. Dlaczego ktoś uważa, że trzeba ukarać mnie jeszcze bardziej? Ludzie naprawdę widzą jakieś rozsądne argumenty ku temu? Ja nie. “

” Kiedy szczegóły sprawy nie były jeszcze znane, ludzie mieli prawo, aby mnie osądzać. Ale teraz, kiedy przeszłam przesłuchania przez neutralny panel CAS, który zmniejszył moje zawieszenie i oczyścił z zarzutów o intencjonalny doping, mówię STOP. Mówienie o mnie źle jest nieprawidłowe.”

“Nie rozumiem dlaczego ktoś nie przyszedł do mnie osobiście i nie porozmawiał prywatnie na temat zażywania leków, tylko rozmawiał o tym od razu publicznie, przy wszystkich? Oczywiście, wina leży głównie po mojej stronie. Byłam zbyt pewna siebie w kwestii lekarstw i ich legalności. “

” Nagłówki gazet to nie prawdziwe życie. To przez co przeszłam to samo życie. Jestem dumna z podróży jaką odbyłam w zeszłym roku i odwagi jaką miałam, aby głośno o tym powiedzieć. “

” Moja droga powrotna na szczyt będzie mnie bardzo wiele kosztowała. Nie mam rankingu. Czy ktoś zaprosi mnie do turnieju, da dziką kartę czy nie, będę ciężko pracować i osiągnę wszystko sama. “

” Dostaje dzikie karty, za moją ciężką pracę i osiągnięcia, które zbierałam przez lata. Nikt nie dał mi niczego na talerzu, za darmo.”

“To fantastyczne mieć nowy, wymagający cel i powrócić do tenisowego środowiska. Przez ubiegły rok wyznaczyłam sobie cel pozostania zdrową fizycznie, a to uczyniło mnie silniejszą mentalnie. Nigdy wcześniej tak dobrze się nie bawiłam będąc na siłowni. Wcześniej, po pięciu minutach ćwiczeń prosiłam już o rakietę i rozgrywanie jakiegoś punktu 🙂 “

” Przez pierwsze sześć miesięcy zawieszenia miałam wrażenie, że cały swój czas spędzam z prawnikami. To było trudne, bo nie należę do osób cierpliwych. Jedyną rzeczą jaką chciałam wiedzieć to to, kiedy będę mogła grać? Chciałam znać odpowiedź na to pytanie najszybciej jak to możliwe, ale adwokaci uprzedzili mnie, że sprawa potrwa minimum rok. “

“Były momenty, kiedy nazywanie mnie oszustką bardzo mnie irytowało. Było to dla szczególnie trudne, bo mogłam tego uniknąć. Łatwo jest atakować kogoś nieobecnego i kogoś komu aktualnie gorzej się powodzi. Poświęciłam dla tego sportu wszystko i nie pozwolę szargać mojego imienia. “

“To co mówią o mnie niektórzy tenisiści jest po prostu głupie. Ale jeśli to sprawia, że czują się lepiej…. Nie będę marnować mojego czasu na udowadnianie im oczywistych rzeczy.” 

Sharapova zdradziła również w wywiadzie, iż w ubiegłym roku zmagała się z poważną kontuzją nadgarstka i kontaktowała się z lekarzem, który leczył z kontuzji nadgarstka tenisistę Juana Martina Del Potro. Oznacza to, iż nawet gdyby ITF nie zawiesił Marii, Sharapova i tak opuściłaby większą część poprzedniego sezonu. 
Maria przyznała również, że po raz pierwszy w karierze zatrudniła do swojego sztabu profesjonalnego lekarza, który zajmuje się jej kontuzjami, leczeniem ogólnym, testami antydopingowymi i dietą. 





Leave a Reply

