Konferencja prasowa Marii po meczu ćwierćfinałowym w Stuttgarcie 

Po swoim wczorajszym wygranym meczu ćwierćfinałowym podczas turnieju Porsche Tennis Grand Prix w Stuttgarcie, (wszystko na ten temat w poprzedniej notce), Maria pojawiła się na pomeczowej konferencji prasowej. 

Oto zdjęcia, film oraz moje tłumaczenie wywiadu z Marią:

Maria, wygląda na to, że Twoja kolejna podróż z tenisem zaczyna się bardzo dobrze. Przyznam, iż jestem zdziwiony jak świetnie radzisz sobie z presją i w jakiej jesteś formie. Co Ty o tym uważasz? 

Myślę, że naprawdę cieszę się sobą i moją obecnością na korcie. Jestem skoncentrowana na każdym punkcie. kiedy zchodzę z kortu uświadamiam sobie jak cieszy mnie bycie w tym środowisku. Nawet kiedy nie miałam dobrego gema serwisowego na zakończenie meczu, miałam to ekscytujące poczucie, że muszę się bardziej postarać. Nie poddałam się, podniosłam poziom swojej gry. Kocham stawiać się w takiej sytuacji, oczywiście wygrana w łatwiejszy sposób jest mile widziana, ale nie boję się wyzwań i cieszę się nimi, kiedy pojawiają się na mojej drodze. 

Czy grałaś dziś swój najlepszy tenis w karierze? 

Myślę, że to zbyt mocne określenie. Przede mną jeszcze długa droga do świetnej gry. Moja dzisiejsza przeciwniczka jest silna, w ostatnim czasie grała wiele spotkań, byłam tego świadoma. W zeszłym tygodniu była w finale turnieju, tu przeszła kwalifikacje, miała ogranie meczowe, którego mi brakuje. Czuć było to, że ona jest gotowa do gry, jej serwis był bardzo trudny. Musiałam grać dobrze, aby wygrać ten mecz. Ona nic nie dawała mi za darmo. 

ITF ogłosił dziś, że wzmacnia kontrole antydopingowe, będzie ich dużo więcej. Czy uważasz, że to dobrze, jak do tego podchodzisz?

Uważam, że to świetna wiadomość. 

Czy dalej czujesz żal do ITF o sposób w jaki załatwił Twoją sprawę? 

Powiedziałam już na temat ITF wszystko co miałam do powiedzenia

Czy przez te 15 miesięcy był taki moment, w którym czytałaś wszystkie komentarze innych tenisistek i pomyślałaś sobie, że musisz wrócić silniejsza, by je pokonać? Czy sądzisz, że niektóre tenisistki wypowiadały się w ten sposób, bo bały się twojego powrotu? 

Czytanie i interesowanie się takimi rzeczami nie było częścią moich przygotowań. Jak mówiłam wcześniej, chcę, aby mój tenis i moje rezultaty mówiły same za siebie. Najważniejsze jest to co dzieje się na korcie. 

Wielu ludzi chciałoby Cię zobaczyć tu w meczu z Angelique Kerber. Jak się czujesz w związku z tym, że została już wyeliminowana z turnieju? 

To coś,  co jest poza moją kontrolą. Nie mogę kontrolować tego kto z kim będzie grał. Tak układa się drabinka. Mogę mieć władzę tylko nad tym co ja robię na korcie. 

Następny mecz możesz grać przeciwko Suarez Navarro lub Mladenovic. Czego się po nich spodziewasz? 

Obie lubią grać na mączce, mają na tej nawierzchni dobre rezultaty. Nie grałam z nimi przez bardzo długi czas. Nie ważne, która z nich będzie po drugiej stronie siatki, będę musiała dać z siebie wszystko. To coś o czym mówię od początku tego tygodnia, czekam na takie wyzwania i są mi one teraz potrzebne. 

Czy uważasz, że topowi sportowcy świata powinni być testowani częściej? 

Nie mam nic przeciwko temu. 

Czy nie uważasz, że można też przesadzić w drugą stronę? Że testy mogą być wykonywane zbyt często? 

To część naszej pracy. Jeśli ktoś uważa, że potrzeba więcej kontroli to świetnie. 

Jesteś ze swoimi współpracownikami w bardzo bliskich relacjach. Czy mogłabyś każdego z nich opisać jednym słowem? 

Jedno słowo nie istnieje. Oni wszyscy są zupełnie inni. Nie wiem czy mogę używać niektórych słów na konferencji, aby dobrze ich opisać, (śmiech). Każdy z nich ma swoją unikalną osobowość i to naprawdę niesamowite, że wszyscy potrafimy się tak dobrze dogadać. 

Mladenovic była w stosunku do Ciebie bardzo krytyczna. Czy jej wcześniejsze komentarze służą dla Ciebie jako ekstra motywacja? 

Ani trochę. 

Patrząc na wszystkie mecze do tej pory, co Twoim zdaniem poprawiło się w Twojej grze najbardziej? 

Myślę, że o wiele lepiej poruszam się po korcie. Przyzwyczajam się do nawierzchni. Podchodząc do pierwszego meczu nie byłam zaznajomiona z otoczeniem i kortem, trenowałam tu tylko rano w dzień pierwszego meczu. Lepsza jest też moja koordynacja, podchodzenie do uderzeń. Są pewne rzeczy, których nie da się wytrenować na treningach. Ogólnie moje skupienie, taktyka, wszystko zaczyna się uspokajać i mogę wykonywać mój plan. 

Wiem, że mówisz, iż narazie przyjmujesz wszystko z dystansem i patrzysz tylko na następny mecz. Jak myślisz kiedy przyjdzie czas, w którym zaczniesz ustanawiać sobie cele? 

Zawsze mam jakieś cele. Trudno byłoby grać bez żadnego założenia. Mam swoje cele, ale nie dzielę się nimi z wieloma osobami. Narazie pracuje, jestem szczęśliwa i spełniam się w tym co robię. 

Czy jesteś zaskoczona, iż bukmacherzy uczynili Cię faworytką do wygrania Roland Garros? 

Naprawdę? To są tylko cyferki, listy, oczekiwania. Nie czynią tego co naprawdę dzieje się na korcie.  To w żaden sposób mi nie pomaga, może pomaga tylko tym, którzy to wykonują. To co mi pomaga i co dla mnie najważniejsze to rozgrywanie jak największej ilości pojedynków. 

Jeśli wygrasz jutrzejszy mecz, nie będziesz musiała przyjmować dzikiej karty do wielkich szlemów. Czy to dodaje większej motywacji? 

To nie był mój cel na ten tydzień. To niczego nie zmienia w moich staraniach w kolejnym meczu. Myślę, że okazja bycia w finale tego turnieju jest niesamowita i o to będę przede wszystkim walczyć. Kiedy miało się taką długą przerwę, liczy się każdy turniej, każdy mecz. 

Czy Twoi współpracownicy czuli się zawiedzeni, kiedy zdali sobie sprawę, że nie wiedzą co zażywałaś? 

To pytanie jest nie na miejscu. 

Czy uważasz, że stać Cię na taki powrót jak Federera w tym roku? 

Bardzo bym tego chciała. Myślę jednak, że każdy z nas ma swoją własną ścieżkę i każdemu z nas potrzebna jest inna ilość czasu, aby wygrywać największe turnieje. 




Leave a Reply

