Konferencja prasowa Marii po meczu półfinałowym turnieju w Stuttgarcie 

Po swoim wczorajszym przegranym meczu półfinałowym turnieju Porsche Tennis Grand Prix w Stuttgarcie, (wszystko na ten temat w poprzedniej notce), Maria pojawiła się na pomeczowej konferencji prasowej. 

Oto zdjęcia, filmik oraz moje tłumaczenie wywiadu:

Nie użyłabym słowa złość, aby opisać mój nastrój. Oczywiście chciałabym wykorzystać moje szanse, które miałam po wygraniu pierwszego seta i przełamaniu jej w drugiej partii. Myślę, że przegrałam wtedy 12 z 14 rozegranych punktów. Więc z pewnością miałam w tamtym momencie zapaść i pozwoliłam jej na powrót do meczu i nabranie pewności siebie. Przestałam wywierać na nią presję i to postawiło mnie w trudnej sytuacji. 

Oczywiście, nie wykorzystane szanse przy break pointach zemściły się na mnie i kosztowały mnie porażkę. Jeśli miałabym spojrzeć na mecz z perspektywy to definitywnie coś co powinnam poprawić. Ona świetnie serwuje, nie dawała wielu szans na odbiór drugiego serwisu, a kiedy to robiła ja za bardzo naciskałam i popełniałam błędy. 

Fizycznie czułam się dziś świetnie. Nawet w trzecim secie, kiedy przegrywałam 2:5, ciągle miałam energię, miałam szansę wyrównać na 5:5, ale moje niewymuszone błędy kosztowały mnie mecz. 

Jeśli ktoś przed turniejem powiedziałby mi, że zagram tu trzy pojedynki bez straty seta i w czwartym stoczę trzysetowy bój, byłabym bardzo zadowolona. Sposób w jaki grałam i dawałam radę z każdym aspektem przez te dni był dobry i jestem z tego zadowolona. Nigdy nie wiesz z jakiego poziomu wystartujesz po długiej przerwie. Myślę, że zrobiłam tu dobrą bazę pod moje dalsze granie. 

Myślę, że dobre występy w Madrycie i Rzymie pomogą mi w wielu aspektach. Mówiłam już wielokrotnie, że traktuje te turnieje na równi ze szlemami. Ponad rok nie grałam w ogóle i każdy mecz jest dla mnie na wagę złota. 

Turniej w Madrycie zaczyna się już w sobotę, w czwartek gram pokazówkę Tie Break Tens, więc wszystko teraz jest intensywne i dzieje się szybko. Jestem w trakcie długiego procesu, nie było mnie w grze i teraz obserwuje siebie, moje ciało, jak zareaguje na ponowne granie turniejowe. Ale o to prosiłam i tego chciałam. Nic nie zastąpi uczucia grania meczu. 

W trakcie rosyjskiej części konferencji Marii potwierdziła iż planuje drugą edycję swojego turnieju pokazowego “Sharapova and Friends”. Planowana data i miejsce to lato 2018 w Los Angeles. 


Leave a Reply

