Konferencja prasowa Marii po meczu I rundy turnieju w Madrycie 

Po swoim wczorajszym, wygranym meczu I rundy turnieju w Madrycie, (wszystko na ten temat w poprzedniej notce), Maria Sharapova pojawiła się na pomeczowej konferencji prasowej. 

Oto zdjęcia, film oraz moje tłumaczenie wywiadu z Marią:

“Przedstawiłam już moje stanowisko w sprawie słów Bouchard na mój temat. Jestem pewna, że WTA z radością dostarczy Ci transkrypcję moich słów z zeszłego tygodnia.”

“Nie jestem do końca pewna jak mogłabym opisać ten mecz. Wszystko działo się tu bardzo szybko. Ona grała dziś bardzo dobrze i w pewnych momentach miałam wrażenie, że gram przeciwko ludzkiej procy. Piłki wracały do mnie bardzo szybko i głęboko. Przez dwa sety nie miałyśmy właściwie żadnych wymian, powyżej 3 uderzeń. Cieszę się, że poprawiłam swój serwis, szczególnie w trzecim secie, to pomogło mi wygrać ten mecz. Zaczęłam też lepiej czytać jej serwis. Ona jest zawodniczką, która chce atakować, musisz być cierpliwy. Czasami niewiele możesz zrobić, kiedy zawodnik gra bezbłędne uderzenia w linie.”

“Wiem, że na mojej drodze jeszcze nie raz pojawi się zawodniczka, która ma taki styl gry. Ale powtarzałam to już wcześniej, że teraz potrzeba mi meczów i spotkań właśnie w takim stylu. Potrzebuję spotkań, w których rywalka będzie stawiała mi warunki. Kiedy Mirjana gra dobrze jest trudna do zatrzymania. Czasami musisz po prostu być cierpliwy i czekać na swoje szanse. Jeśli ma to trwać przez trzy sety, ok, nie ma problemu.”

“Myślę, że w dalszym ciągu jestem na etapie powrotu do trybu zawodowej tenisistki oraz rozpoznawania co jeszcze muszę poprawić, aby stać się lepszą tenisistką. Są różne dni. Czasami czuję, że wszystko jest w porządku i wiem co robić, czasem potrzebuję więcej czasu, aby zrozumieć co robić na korcie. To są jednak normalne odczucia, które są częścią procesu przez który przechodzę.”

“Myślę, że publiczność była dziś liczniejsza i lepiej nastawiona niż podczas moich meczów 1 rundy w poprzednich latach. Ten turniej ma specyficzną, cichą aurę. Wiesz, że boksy Vipów będą pełne, ale reszta publiczności często przychodzi dopiero w trakcie meczu. Jednak zdecydowanie czułam, że publiczność była dziś entuzjastycznie nastawiona, było też kilku Rosjan, co było bardzo miłe.”

“Oczywiście chciałabym znaleźć się w miejscu, w którym będę miała zagwarantowany udział w Wimbledonie. Ten turniej bardzo wiele dla mnie znaczy. Ale to nie zaprząta teraz mojej głowy. Turnieje, w których aktualnie biorę udział są dla mnie równie ważne. Udział w tych turniejach pomaga mi wrócić do mojej formy i sprawić, abym zaczęła grać największy tenis. To jest teraz moim priorytetem.”

“Myślę, że w dalszym ciągu wykonuje swoją pracę tak jak przed zawieszeniem, jak w poprzednich latach. Niewiele zmieniło się z mojej perspektywy. Ciągle przechodzę przez te samą treningową rutynę, jestem z moim teamem. Definitywnie więcej dzieje się wokół mnie, ale nie odczuwam, aby to coś zmieniło w moim życiu. Lubię być w pozycji, w której po cichu wykonuje moją pracę i pozwalam wszystkim dookoła robić hałas.”

“Jeśli chodzi o aspekt tenisowy, myślę, że moja następna przeciwniczka prezentuje podobny styl gry do mojej dzisiejszej rywalki. Jest agresywna, nie daje Ci zbyt wiele czasu. Taktyka będzie podobna do tego co robiłam dziś.”

“Komentarze innych tenisistek pod moim adresem nie nakręcają mnie do lepszej gry. Nie tak traktuje swoją pracę. Od najmłodszych lat jestem wystawiona na komentarze opinii publicznej, słyszałam naprawdę wiele rzeczy. Jeśli to wszystko miałoby mieć wpływ na moją grę, cóż, to byłoby bardzo trudne. Mój tenis mówi sam za siebie i na tym skupiam się w 100%.”

“Wraz z moim powrotem nie miałam wielkich oczekiwań. Mogłam liczyć tylko na podstawę, którą wypracowałam na treningach. Granie meczów i przebywanie w turniejowej atmosferze ma się nijak do treningu. Nie da się tego niczym zastąpić. Moim celem było przede wszystkim to, aby moje ciało było zdrowe i gotowe na wysiłek.”









Leave a Reply

