Konferencja prasowa Marii po meczu I rundy turnieju w Internazionali BNL d’Italia w Rzymie 

Po swoim wczorajszym, wygranym meczu I rundy turnieju Internazionali BNL d’Italia w Rzymie, Maria pojawiła się na pomeczowej konferencji prasowej. 

Oto film, zdjęcia oraz moje tłumaczenie wywiadu:

“Powodem, dla którego przyszłam tu na konferencję i biorę udział w tym turnieju jest to, że jestem tenisistką. Moją pracą jest gra w tenisa i stawanie się z każdym dniem coraz lepszą wersją siebie. Moją pracą jest ulepszanie siebie poprzez ciężki trening. Dlatego tu jestem i to mój jedyny cel podczas turniejów. Chcę być profesjonalistką, kiedy wychodzę na kort. Mam rodzinę, przyjaciół i świetne życie z dala od tego co tu mnie otacza i również o ten aspekt dbam i troszczę się każdego dnia,abym miała dokąd wrócić, kiedy gra się skończy.”

“Początek meczu był zdecydowanie za wolny w moim wykonaniu. Warunki tutaj bardzo różnią się od tych w Madrycie, więc przyzwyczajenie się do innego kortu było dziś ważnym czynnikiem. Grałam dziś również z innym typem zawodniczki. Ona stoi za linią końcową i zmusza cię do zagrania jeszcze jednej piłki, więc całkowicie różni się od zawodniczek, z którymi grałam w zeszłym tygodniu. Przyzwyczajenie się do tych nowości zajęło mi kilka gemów, ale kiedy już to uczyniłam, szło mi bardzo dobrze.”

“Jestem otwarta na pokazowy mecz z Francescą Schiavone. Szansa na powrót do Rzymu w roli turystki byłaby świetna. :)”

“Mam w stosunku do siebie wysokie oczekiwania, ponieważ wiem, że osiągnęłam w tym sporcie bardzo wiele. Znam uczucie wygrania wielkiego szlema i bycia numerem 1 na świecie. Mam je w sobie i wiem jak świetnie jest móc je poczuć. Chciałabym doświadczyć tych uczuć raz jeszcze, więc zdecydowanie mam swoje cele. Ale w moim przypadku, żyję narazie z tygodnia na tydzień. Każdy mecz jest dla mnie bardzo ważny. Każdym spotkaniem kreuje sobie nowe okazję i szanse.”

“Nie będę jutro śledzić na żywo relacji francuskiej Federacji Tenisowej o dzikich kartach do Roland Garros. Będę skupiona na meczu, który mam do rozegrania.”

“Krytyczne wypowiedzi innych tenisistek nie mają wpływu na to jak traktuję mecze przeciwko nim. W Stuttgarcie grałam z zawodniczką, która ma świetny sezon, weszła do Top 20, wygrała turniej, ja doprowadziłam jednak do zaciętego, trzysetowego spotkania. W pierwszym turnieju po powrocie to dobry rezultat. W zeszłym tygodniu zagrałam spotkanie na wysokim poziomie, przegrałam, co oczywiście nie jest satysfakcjonujące, ale zrobiłam solidną bazę, na której mogę teraz budować formę. Mogę z tych spotkań wyciągnąć wiele pozytywów i tylko w taki sposób je postrzegam.”

“Od 17-stego roku życia spotykam się codziennie z wieloma negatywnymi opiniami i osądami. Gram w tenisa dla wielu innych aspektów, udowadnianie komuś czegokolwiek już dawno mnie nie zajmuje.”

“Jestem na liście kwalifikacyjnej do Wimbledonu? Naprawdę? Nie mam pojęcia jak wygląda ranking i na czym to polega. Ale tak, wiem, że wygrywanie spotkań zapewni mi miejsca w różnych turniejach. Wiem, że Wy myślicie, że ja orientuje się w takich rzeczach, ale ja szczerze jestem skoncentrowana na każdym tygodniu, każdym meczu z osobna. Kiedy nie było Cię w grze przez 15 miesięcy, właściwie, to prawie dwa lata, granie jakiegokolwiek turnieju jest dla Ciebie sporym wydarzeniem i na tym się koncentruje.”

“Żadna decyzja francuskiej Federacji Tenisowej nie będzie dla mnie rozczarowująca po piętnastomiesięcznej przerwie.”

“Czuję, że z każdym turniejem, z każdym meczem uczę się coraz więcej i przypominam sobie rzeczy, które kiedyś były dla mnie oczywiste. Mój dzień meczowy, moja rutyna przed meczem, to są rzeczy, których nie robisz podczas treningu w domu. Podczas treningu w domu, możesz wziąć sobie dzień wolny kiedy chcesz, a podczas treningu powiedzieć dość, w trakcie turnieju wszystko ma swój określony rytm, którego nie możesz zaburzyć. Ale jestem szczęśliwa, że wróciłam i jestem w tym świecie po raz kolejny.”

“Przez te 15 miesięcy tęskniłam za presją i poczuciem, że oglądają mnie inni ludzie, przed którymi muszę grać swój najlepszy tenis. To coś co mnie napędza.”







Leave a Reply

