Znamy plany startowe Marii na sezon trawiasty! 

Maria Sharapova, która z powodu kontuzji lewego uda musiała oddać mecz II rundy turnieju w Rzymie, (wszystko na ten temat w poprzedniej notce), powróciła do swojego domu w Los Angeles. 

Maria jest już po pierwszym etapie swojego powrotu na światowe korty tenisowe. 

Podczas sezonu na kortach ceglastych i turniejów w Stuttgarcie, Madrycie i Rzymie, Rosjanka zaprezentowała się pozytywnie i wywalczyła pozycję rankingową numer 171.

Przypomnę, iż z powodu piętnastomiesięcznej przerwy, Maria nie była w ogóle notowana w rankingu WTA i nie miała żadnych punktów. 

Ze względu na to, Sharapova mogła liczyć od organizatorów turniejów tylko na tzw. dzikie karty. 

Jak podawałam tu na blogu kilka dni temu, a dokładnie we wtorek 16 maja, prezes francuskiej Federacji Tenisowej zdecydował, iż Maria nie otrzyma w tym roku dzikiej karty do wielkoszlemowego Roland Garros, co oznacza, że sezon na kortach ceglastych dobiegł dla Marii do końca. 

Kolejnym etapem w tym sezonie będą korty trawiaste i turnieje w Wielkiej Brytanii. 

Sharapova wydała dziś oficjalne oświadczenie, w którym podaje, jakie są jej najbliższe plany startowe. 

Ze względu na niski ranking, Maria nie dostanie się od razu do turnieju głównego podczas Wimbledonu. Jednak jej wywalczony na cegle ranging uprawnia ją do grania kwalifikacji do Wimbledonu. 

Tym samym Maria Sharapova zdecydowała, iż nie będzie się ubiegać o dziką kartę do turnieju głównego w Wimbledonie i zagra od razu w kwalifikacjach, które odbywają się w dzielnicy Londynu: Roehampton. 

“Witajcie wszyscy

Aktualizacja mojego najbliższego kalendarza startowego

Kilka miesięcy temu dostałam dziką kartę z Birmingham, jednego z najbardziej niezapomnianych dla mnie turniejów z moich młodszych lat. Jestem ogromnie wdzięczna, że mogę zagrać tam po raz kolejny!

Ze względu na mój ulepszony ranking po pierwszych trzech turniejach po powrocie, będę mogła też zagrać w kwalifikacjach do Wimbledonu w Roehampton i nie będę prosiła o dziką kartę do turnieju głównego Wimbledonu. 

Zaczęłam już leczyć moją kontuzję, której nabawiłam się kilka dni temu w Rzymie i zacznę swoje przygotowania jak tylko poczuje się lepiej. 

Maria”

Turniej w Birmingham rozpoczyna się 17 czerwca. Oznacza to, iż do ponownego zobaczenia Marii na światowych kortach zostało 28 dni ☺️


Leave a Reply

