Konferencja prasowa Marii przed rozgrywkami World Team Tennis 

W ostatniej notce pisałam o tym, iż Maria jest już po pierwszym dniu zmagań w pokazowych rozgrywkach tenisowych o nazwie World Team Tennis. 

Maria Sharapova zagrała w nich 16 lipca, reprezentując drużynę Orange County Breakers. Pierwsza część rywalizacji miała miejsce w kalifornijskim San Diego. 

Kilka godzin przed rozpoczęciem rywalizacji, Maria Sharapova, jako główna gwiazda tych rozgrywek, wzięła udział w specjalnie zorganizowanej konferencji prasowej. Oto najciekawsze fragmenty konferencji:

“Nie zdawałam sobie sprawy jak poważna jest moja kontuzja, aż do momentu, w którym nie byłam w stanie przygotować się do sezonu na kortach trawiastych. Nie mogłam trenować na korcie, nie mówiąc już o graniu meczu na trawie. Wróciłam więc do USA, zaczęłam rehabilitację lewego uda i zajęło mi to kilka tygodni, aż do momentu, w którym mogłam w końcu mieć standardowy, rutynowy trening. Wszystko jak do tej pory idzie dobrze, mam wokół siebie świetny team.”

” World Team Tennis to dla mnie świetna okazja do zagrania meczu tenisowego. Nazywam to bonusowymi meczami. Żaden, nawet najlepszy trening nie zastąpi meczu przed publicznością i sędzią.”

“Grałam dla World Team Tennis jako młoda dziewczyna, grałam cały cykl, czyli 3 tygodnie, podróżowałam po całych Stanach. Dzięki temu wiedziałam jaki mam poziom i co należy poprawić. Zawsze doceniałam ten turniej i przyniósł mi w karierze wiele dobrego.” 

“Lubię trenować, ale przede wszystkim kocham rywalizację. Myślę, że każdy sportowiec może się z tym utożsamiać. Przechodzenie przez kontuzję to trudny proces, wymaga cierpliwości i większego czasu na przygotowanie. Czekałam z niecierpliwością na mecze i granie przed ludźmi. Chcę znowu grac mecze, uczyć się z nich, wyciągać nowe wnioski. To aspekty, które tracisz podczas leczenia kontuzji. To frustrujące. Nie grałam przez 15 miesięcy, zagrałam kilka spotkań i znów musiałam pauzować. Staram się zawsze przygotować najlepiej jak potrafię, ale na niektóre rzeczy nie mam wpływu.”

“Do US Open pozostały mi dwa, trzy turnieje. Podkreślam to jednak wielokrotnie, że mój powrót opiera się na tym, iż kazdy turniej traktuje tak samo. Teraz najważniejsze jest dla mnie granie meczów.  Nie ma dla mnie znaczenia jakiej rangi to turniej i w jakim miejscu świata się odbywa.”

“Miło znowu jest mieć turnieje na horyzoncie i widzieć w kalendarzu miejsca, w których będzie się grało w tenisa. To coś za czym tęskniłam przez ostatnie tygodnie.”

“Myślę, że już dawno mogłam powiedzieć dość i zakończyć karierę. Osiągnęłam wiele, mam zabezpieczenie finansowe, więc w każdej chwili mogłam z tym skończyć. Ale myślę, że w tym wszystkim chodzi o coś więcej. Kocham grać i wciąż czuję motywację. Robię to całe moje życie i jestem teraz skupiona na tym, aby wrócić do formy.”

“Poniosłam karę i odbyłam moje zawieszenie. Zrobiłam to co ode mnie wymagano. Reakcje innych tenisistek zupełnie mnie nie interesują i nie mam na nie wpływu.”




Leave a Reply

